Via Baltica. Obwodnica Łomży coraz bliżej. Jest wniosek o ZRID dla fragmentu obwodnicy dla drogi 61

Piotr Ossowski
Piotr Ossowski
Via Baltica. Obwodnica Łomży coraz bliżej. Ta droga to także dobra wiadomość dla mieszkańców Ostrołęki i regionu.

Trwają prace nad projektowaniem (i już we fragmentach budowaniem) przebiegającego w okolicach Łomży fragmentu drogi Via Baltica. Przypomnijmy, że na Via Baltikę kierowcy będą zjeżdżać z istniejącej drogi S8 na – budowanym właśnie – węźle Podborze, tuż za (patrząc od Warszawy) Ostrowią Mazowiecką. Dalej Via Baltica będzie biegła nowym szlakiem w kierunku Łomży. Z drogą 61, czyli trasą Ostrołęka-Łomża przetnie się w okolicach miejscowości Sierzputy Stare (ciekawostka: niedawno powstał w tym miejscu duży hotel, który nazywa się… Via Baltica).

Dalej Via Baltica będzie omijać Łomżę od zachodnio-północnej strony, przecinając kolejno trasy: na Nowogród (powstanie tu węzeł Nowogród) i na Kolno (węzeł Kolno). Tuż za węzłem Kolno połączy się z drogą 61. Dodajmy, że nazwy węzłów (Nowogród, Kolno) mogą być mylące – powstaną one w sporych odległościach od tych miejscowości – zdecydowanie bliżej samej Łomży.

W ramach północno-zachodniej obwodnicy Łomży powstanie oczywiście nowy most przez Narew. Most nad rzeką, i całą doliną Narwi, będzie miał ponad 1,2 km długości!

Via Baltica - obwodnica Łomży w kawałkach

Cała ta obwodnica Łomży (w ciągu drogi 61, choć taka numeracja nie będzie zachowana, obwodnica będzie nosić symbol S61) jest jednym z zadań budowanej Via Baltiki.

Przetarg na jego zaprojektowanie i wykonanie wygrała włoska firma Toto Costruzioni. Od jesieni ubiegłego roku realizuje ona – na zlecenie GDDKiA – tę inwestycję w systemie „zaprojektuj i zbuduj”. Wartość inwestycji t ponad 520 mln zł.

Włosi mieli 10 miesięcy na przygotowanie projektu. I właśnie złożyli do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosek o wydanie ZRID-u, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Przypomnijmy, że niedawno - 12 sierpnia - wojewoda podlaski decyzję ZRID na odcinek drogi Via Baltiki od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”. To pierwszy odcinek łomżyńskiej ekspresówki, który otrzymał formalne pozwolenie na budowę. Węzeł „Śniadowo” powstanie przy przecięciu Via Baltiki z istniejącą drogą wojewódzką Łomża-Ostrów, węzeł „Łomża Południe” to miejsce gdzie do Via Balitiki włączona zostanie nowa droga od istniejącej trasy Łomża-Zambrów (DK 63).

Zobacz inne materiały

Jak budować dobre relacje z ludźmi? #ZROZUM

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie