Via Baltica. Obwodnica Łomży coraz bliżej. Jest wniosek o ZRID dla fragmentu obwodnicy dla drogi 61

Piotr Ossowski
Piotr Ossowski
Zaktualizowano 
Via Baltica. Obwodnica Łomży coraz bliżej. Ta droga to także dobra wiadomość dla mieszkańców Ostrołęki i regionu.

Trwają prace nad projektowaniem (i już we fragmentach budowaniem) przebiegającego w okolicach Łomży fragmentu drogi Via Baltica. Przypomnijmy, że na Via Baltikę kierowcy będą zjeżdżać z istniejącej drogi S8 na – budowanym właśnie – węźle Podborze, tuż za (patrząc od Warszawy) Ostrowią Mazowiecką. Dalej Via Baltica będzie biegła nowym szlakiem w kierunku Łomży. Z drogą 61, czyli trasą Ostrołęka-Łomża przetnie się w okolicach miejscowości Sierzputy Stare (ciekawostka: niedawno powstał w tym miejscu duży hotel, który nazywa się… Via Baltica).

Dalej Via Baltica będzie omijać Łomżę od zachodnio-północnej strony, przecinając kolejno trasy: na Nowogród (powstanie tu węzeł Nowogród) i na Kolno (węzeł Kolno). Tuż za węzłem Kolno połączy się z drogą 61. Dodajmy, że nazwy węzłów (Nowogród, Kolno) mogą być mylące – powstaną one w sporych odległościach od tych miejscowości – zdecydowanie bliżej samej Łomży.

W ramach północno-zachodniej obwodnicy Łomży powstanie oczywiście nowy most przez Narew. Most nad rzeką, i całą doliną Narwi, będzie miał ponad 1,2 km długości!

Via Baltica - obwodnica Łomży w kawałkach

Cała ta obwodnica Łomży (w ciągu drogi 61, choć taka numeracja nie będzie zachowana, obwodnica będzie nosić symbol S61) jest jednym z zadań budowanej Via Baltiki.

Przetarg na jego zaprojektowanie i wykonanie wygrała włoska firma Toto Costruzioni. Od jesieni ubiegłego roku realizuje ona – na zlecenie GDDKiA – tę inwestycję w systemie „zaprojektuj i zbuduj”. Wartość inwestycji t ponad 520 mln zł.

Włosi mieli 10 miesięcy na przygotowanie projektu. I właśnie złożyli do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosek o wydanie ZRID-u, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Przypomnijmy, że niedawno - 12 sierpnia - wojewoda podlaski decyzję ZRID na odcinek drogi Via Baltiki od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”. To pierwszy odcinek łomżyńskiej ekspresówki, który otrzymał formalne pozwolenie na budowę. Węzeł „Śniadowo” powstanie przy przecięciu Via Baltiki z istniejącą drogą wojewódzką Łomża-Ostrów, węzeł „Łomża Południe” to miejsce gdzie do Via Balitiki włączona zostanie nowa droga od istniejącej trasy Łomża-Zambrów (DK 63).

Zobacz inne materiały

polecane: Flesz - Ukraińcy chcą więcej zarabiać

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3