Jak czytamy w komunikacie starostwa:
Planowane jest skrócenie harmonogramu o 9 miesięcy i oddanie mostu do użytku w czerwcu 2025 roku. Rozmawiano także o możliwości połączenia obiektów na Narwi i małej Rozodze drogami dojazdowymi od Łęgu Przedmiejskiego do drogi krajowej nr 53 w Szwendrowym Moście. Ministerstwo Infrastruktury zaprezentowało kilka wariantów rozwiązań oraz możliwości współfinansowania. Jednym z nich jest zaangażowanie środków z Krajowego Planu Odbudowy. Rewizja Krajowego Planu Odbudowy zdominowała dyskusję w trakcie ubiegłotygodniowych obrad Zespołu ds. Infrastruktury Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, w którym także w siedzibie MSWiA w Warszawie uczestniczył starosta Kubeł i zabierał głos przedstawiając punkt widzenia powiatów. Dwie inne możliwości finansowania, wskazane przez Ministerstwo, to rządowy Program Mosty dla Regionów lub Rządowy Fundusz Przebudowy Dróg Samorządowych. Kolejna to przekazanie inwestycji mostowej wraz z 7-kilometrowym odcinkiem drogi jako drogi krajowej do realizacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa mostu w Teodorowie (wraz z dojazdami) to potężna i oczekiwana przez zmotoryzowanych inwestycja. Rozpoczęła się w sierpniu 2023 i prowadzona jest, jak podkreśla inwestor - samorząd powiatu ostrołęckiego - zgodnie z harmonogramem (a nawet zaczęła go wyprzedzać). 7.04.2024 starostwo informowało, że stan zaawansowania prac wynosi 37 proc.
Planowane łączne koszty inwestycji wynoszą 132 779 876 zł, a planowany termin zakończenia prac to koniec 2025 roku. Ale być może nowym mostem pojedziemy już za nieco ponad rok!
Układ drogowy Ostrołęki i okolic od lat czeka na rozwiązania, które pomogą uporać się z zakorkowanymi drogami dojazdowymi i wyprowadzić ciężki ruch z miasta.
Jak informuje Starostwo Powiatowe w Ostrołęce, w poniedziałek 22 kwietnia o godz. 11.00 w Starostwie Powiatowym odbędzie się spotkanie z udziałem wszystkich zarządców dróg na budowanych i projektowanych odcinkach obwodnicy przedstawiciela Ministerstwa Infrastruktury w celu przedstawienia szczegółowych rozwiązań, spójnych z działaniami marszałka województwa mazowieckiego (południowa część obwodnicy Ostrołęki z połączeniem do węzła Sulęcin i do Via Baltiki) oraz przyspieszenia realizacji obwodnicy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?