Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S61 Ostrów Mazowiecka - Śniadowo otwarta! Via Baltica coraz bliżej ukończenia

Milena Jaroszewska
Milena Jaroszewska
Wideo
od 16 lat
W piątek, 13 października oddano do użytku kolejny fragment Via Baltiki: Ostrów Mazowiecka - Śniadowo. Do wykonania został jeszcze jeden fragment - obwodnica Łomży. Wtedy cała Via Baltica zostanie ukończona.

W uroczystym otwarciu Via Baltiki na odcinku Ostrów Mazowiecka - Śniadowo wziął udział m.in. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, poseł Kazimierz Gwiazdowski, wojewoda mazowiecki Tobiasz Bocheński, Wojciech Wysocki z Komisji Europejskiej, a także dyrektor GDDKiA Tomasz Żuchowski i dyrektor Ewa Tomala-Borucka z firmy POLAQUA.

Dziś oddajemy 19,5 km drogi szybkiego ruchu od węzła Ostrów Mazowiecka do miejscowości Śniadowo. Wartość kontraktu to ponad 840 mln zł, dofinansowane w części ze środków unijnych. Jak wiemy, to projekt bardzo istotny, bo z całego odcinka 220 km trasy Via Baltica zostanie nam do wykonania tylko tzw. obwodnica Łomży (niespełna 13 km) i projekt będzie domknięty. Jest to bardzo ważny projekt zwłaszcza dla tych, którzy podróżują np. na Mazury czy też na tranzycie na Litwę, a także z punktu widzenia gospodarczego dla rozwoju tych terenów. W połowie przyszłego roku mamy oddać do ruchu jedną nitkę obwodnicy Łomży, a w połowie 2025 roku cała trasa powinna być skończona

- mówił dyrektor GDDKiA Tomasz Żuchowski.

Prace w rejonie Ostrowi Mazowieckiej rozpoczęły się 3 stycznia 2022 roku od przebudowy liczącego 3,2 km odcinka drogi ekspresowej S8 w okolicach Podborza. Od rozpoczęcia pierwszych prac do oficjalnego oddania do użytku minęło 16 miesięcy.

Droga ekspresowa S61 będzie miała docelowo około 220 km długości i przebiegać przez trzy województwa: mazowieckie (19,5km), podlaskie (ok. 134,3 km) i warmińsko-mazurskie (66,4 km).

Jak informuje GDDKiA, budowa drogi ekspresowej S61 jest inwestycją istotną nie tylko dla sieci dróg w Polsce, ale ma też znaczenie europejskie. Wspólnie z drogą ekspresową S8 Wrocław - Warszawa – Białystok na odcinku Warszawa – Ostrów Mazowiecka, tworzy międzynarodowy korytarz transportowy Via Baltica. Docelowo przejmie on ruch tranzytowy pomiędzy Europą Zachodnią i krajami bałtyckimi.

Dzisiaj oddajemy do ruchu odcinek od węzła Ostrów Mazowiecka Północ do węzła Śniadowo. Jest to odcinek, który oddajemy wraz z połączeniem z drogą ekspresową S8 Warszawa - Białystok oraz węzłem Komorowo z połączeniem do istniejącej drogi wojewódzkiej 627. To pierwszy etap. Cała inwestycja zostanie zakończona w sierpniu przyszłego roku. Do zakończenia przebudowy zostało nam 3 km drogi ekspresowej S8, dobudowujemy jeszcze nowy odcinek (3,6 km) drogi wojewódzkiej 627 po nowym śladzie w kierunku zachodnim. Do przygotowania są także 2 miejsca obsługi podróżnych w kierunku Suwałk (po prawej i lewej stronie jezdni). Dobudowujemy też obwód utrzymania tej drogi, będzie on zrealizowany w okolicach węzła Ostrów Mazowiecka Północ oraz całą infrastrukturę techniczną

- mówiła Ewa Tomala-Borucka z firmy POLAQUA.

Nowa S61 to dwujezdniowa droga ekspresowa o nawierzchni bitumicznej przystosowana do najcięższego ruchu (11,5 t/oś) z dwoma węzłami – Ostrów Mazowiecka Północ na skrzyżowaniu dróg ekspresowych S61 i S8 oraz Komorowo (połączenie z drogami wojewódzkimi 627 i 677). Powstało tu 26 obiektów inżynierskich, m.in. 5 przejść dla zwierząt i 8 przepustów ekologicznych dla małych zwierząt.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki