Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Via Baltica. Rubau Polska: To my wypowiedzieliśmy umowy GDDKiA

Paula Gałązka
Paula Gałązka
Via Baltica. Rubau Polska: To my wypowiedzieliśmy umowy z GDDKiA. Firma odpowiada na zarzuty.
Via Baltica. Rubau Polska: To my wypowiedzieliśmy umowy z GDDKiA. Firma odpowiada na zarzuty. GDDKiA
Via Baltica. Rubau Polska: To my wypowiedzieliśmy umowy z GDDKiA. Firma odpowiada na zarzuty.

W środę, 15 maja 2019 r., wykonawca Rubau Polska wypowiedział dwie umowy z GDDKiA dotyczące realizacji odcinków tras S61 oraz S7, obie w systemie „projektuj i buduj”, z powodu naruszenia warunków kontraktów przez inwestora, jak również z innych powodów zgodnych z polskim prawem cywilnym i gospodarczym

- pisze firma Rubau w opublikowanym przez PAP komunikacie. Wcześniej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała komunikat o zerwaniu z firmą dwóch umów na budowę fragmentu Via Baltica między węzłami Podborze a Śniadowo oraz S7 od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola.

Via Baltica. Rubau Polska: To my wypowiedzieliśmy umowy GDDKiA

- Wykonawca Rubau Polska wypełniał swoje zobowiązania umowne, a także działając w zakresie swoich uprawnień wynikających z podpisanych umów wielokrotnie wskazywał na uchybienia i zaniechania ze strony inwestora - informuje Rubau i dodaje, że zerwanie umów z ich strony nastąpiło ze względu na powtarzające się naruszenia ze strony GDDKiA.

(...)których nie można przypisać wykonawcy, jak również obstrukcyjnego działania inwestora w kwestii powołania Komisji Rozjemstwa w sporach przewidzianej w warunkach kontraktowych, a także z udowodnionych innych powodów technicznych, prawnych i kontraktowych Rubau Polska przystąpiła do rozwiązania umów z pełnym poszanowaniem warunków umownych i prawnych oraz mających zastosowanie przepisów

- wyjaśnia w swoim oświadczeniu Rubau.

Węzeł Podborze-Śniadowo bez wykonawcy. Co dalej?

Budowa S61, tzw. Via Baltica na odcinku Podborze - Śniadowo ma być realizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Będzie miał długość 19,5 km i rozpocznie się przy węźle „Podborze” tuż za Ostrowią, na którym zbiegną się dwie drogi ekspresowe S 8 w kierunku Białegostoku i S 61, a zakończy w pobliżu miejscowości Tyszki – Nadbory (gmina Troszyn), gdzie zaplanowano węzeł „Śniadowo”. Na

  • czteropasmowej trasie (po dwa pasy w obu kierunkach) miały się znaleźć:
  • dwa węzły drogowe - Podborze oraz Komorowo,
  • cztery mosty,
  • dwadzieścia dwa wiadukty,
  • sześć przejść dla zwierząt.

Przetarg na tę inwestycję został ogłoszony pod koniec kwietnia 2017 roku. W listopadzie tego samego roku GDDKiA wybrała wykonawcę, firmę Rubau Polska, która zaproponowała wykonanie prac na kwotę niespełna 480 mln zł. Umowę podpisano 30 stycznia 2018 roku. Pierwszy etap, czyli prace projektowe, miał zakończyć się do 30 listopada 2018 r. złożeniem wniosku o ZRID (Zezwolenie na Realizacje Inwestycji Drogowej). Po dziś dzień nie udało się go złożyć. W związku z rozwiązaniem umowy procedura wyboru nowego wykonawcy będzie musiała zostać powtórzona.

Zobacz inne materiały

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki