MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dobiegają końca prace na S8 na węźle Ostrów Mazowiecka Północ. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na sierpień

OPRAC.:
Milena Jaroszewska
Milena Jaroszewska
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział Białystok
Dobiegają końca prace na dojeździe od strony Warszawy do węzła na skrzyżowaniu dróg ekspresowych S8 i S61 koło Ostrowi Mazowieckiej. Od kilku dni kierowcy mogą korzystać z dwóch pasów ruchu na obu jezdniach. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad trwają jeszcze roboty wykończeniowe, dlatego obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na sierpień.

Via Baltica na odcinku Ostrów Mazowiecka - Śniadowo została oficjalnie oddana do użytku 13 października 2023 roku, ale to nie był koniec wszystkich prac, o czym na otwarciu informowała Ewa Tomala-Borucka z firmy POLAQUA:

Dzisiaj oddajemy do ruchu odcinek od węzła Ostrów Mazowiecka Północ do węzła Śniadowo. Jest to odcinek, który oddajemy wraz z połączeniem z drogą ekspresową S8 Warszawa - Białystok oraz węzłem Komorowo z połączeniem do istniejącej drogi wojewódzkiej 627. To pierwszy etap. Cała inwestycja zostanie zakończona w sierpniu przyszłego roku. Do zakończenia przebudowy zostało nam 3 km drogi ekspresowej S8, dobudowujemy jeszcze nowy odcinek (3,6 km) drogi wojewódzkiej 627 po nowym śladzie w kierunku zachodnim. Do przygotowania są także 2 miejsca obsługi podróżnych w kierunku Suwałk (po prawej i lewej stronie jezdni). Dobudowujemy też obwód utrzymania tej drogi, będzie on zrealizowany w okolicach węzła Ostrów Mazowiecka Północ oraz całą infrastrukturę techniczną.

W związku z przebudową S8 oraz wiaduktu nad linią kolejową ruch na S8 odbywał się po jednej jezdni w obu kierunkach z ograniczeniami prędkości. W kwietniu bieżącego roku udostępniono kierowcom obie jezdnie, ale po jednym pasie ruchu. Od 17 maja można jeździć oboma pasami na każdej z jezdni.

W tej chwili trwa jeszcze budowa siedziby Obwodu Utrzymania Drogowego (trzy obiekty kubaturowe oraz dojazdy) obok węzła Ostrów Mazowiecka Północ, a także prace wykończeniowe przy tzw. jezdniach dodatkowych: roboty brukarskie, bariery, wygrodzenia. Zakończone zostały nasadzenia zieleni.

Wartość kontraktu realizowanego w systemie Projektuj i buduj to 750 mln zł. Koszt całkowity projektu to około 843 mln zł, natomiast dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniosło 510 mln zł.

Przeczytaj także:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki