W spotkaniu, które odbyło się w starostwie powiatowym w Ostrołęce, wzięło udział 35 osób. Byli ostrołęczanie, ale też mieszkańcy gmin Goworowo, Rzekuń i Wąsewo.
Po burzliwej dyskusji, Helena Kempa z firmy Egis Poland zanotowała cztery propozycje przebiegu trasy.
Wariant I - Ostrołęka - Tobolice - Gierwaty - Borawe - obwodnica Goworowa - Ponikiew Mała - Stare Brudki - obwodnica Długosiodła - obwodnica Białegobłota - Knurowiec
Wariant II - Ostrołęka - Czerwin - i dalej po istniejącej drodze powiatowej (obwodnice wsi Borek, Skarżyn, Wąsewo) - obwodnica Długosiodła - Białebłoto - Knurowiec
Wariant III - Ostrołęka - Ostrów Maz. wzdłuż istniejącej linii kolejowej, a potem do Wyszkowa drogą krajową nr 8
Wariant IV - Ostrołęka - obwodnica Tobolic i dalej wzdłuż linii kolejowej (po prawej lub lewej stronie) - Ponikiew - węzeł w Turzynie.
Firma Egis Poland przygotowała swoje warianty (6) - w zasadzie pokrywające się z propozycjami mieszkańców.
Konsultacje społeczne to pierwszy etap prac nad koncepcją skrótu. Do października ma być wybrany najlepszy wariant. W sierpniu bądź we wrześniu odbędą się jeszcze konsultacje społeczne w gminach położonych wzdłuż drogi Ostrołęka - Wyszków.
Ten odcinek mierzy 76 km. Nowa droga miałaby od 52 (wzdłuż linii kolejowej) do 76 km (przez Ostrów Maz.).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?