Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa S8. Przebieg prac na S8 w Ostrowi Mazowieckiej i pow. ostrowskim. Zdjęcia

Milena Jaroszewska
Milena Jaroszewska
Prace związane z rozbudową drogi S61 i S8 rozpoczęły się 3 stycznia 2022 roku. Od tamtej pory kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami w ruchu. Kiedy koniec prac?

Przebudowa dotyczy liczącego 3,2 km odcinka drogi ekspresowej S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej oraz drogi S61, gdzie powstaje węzeł Podborze. Węzeł ten połączy obie drogi ekspresowe - S8 i S61.

Najważniejsze zmiany, które od tamtej pory zaszły dla kierowców to:

  • likwidacja zjazdów na S8 z ul. Lubiejewskiej
  • wjazd do Ostrowi możliwy tylko wiaduktem na ul. Różańskiej
  • zamknięcie ul. Zambrowskiej

Po zamknięciu północnej jezdni S8 (między węzłem Ostrów Mazowiecka Północ a istniejącym węzłem Podborze) kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie ruchu w kierunku Warszawy i Białegostoku. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania.

Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 będzie miało postać węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Budowany fragment będzie miał nawierzchnię asfaltową i będzie przystosowany do najcięższego ruchu (kategoria KR7, nacisk na oś 11,5 t). Powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału.

Oprócz węzła Podborze, powstanie węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogami wojewódzkimi nr 677 i 627, a na całym odcinku wybudowanych zostanie 26 obiektów inżynierskich i 11 przejść dla zwierząt, których część będzie zintegrowana z mostami i wiaduktami.

Prace mają zostać zakończone jesienią 2023 roku.

Jak informuje GDDKiA zadanie obejmuje m.in.:

  • budowę drogi ekspresowej S61 i S8,
  • budowę węzłów drogowych: Podborze, Komorowo,
  • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): Sulęcin Z (MOP I), Sulęcin W (MOP I),
  • budowę Obwodu Utrzymania Drogowego (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi – w rejonie węzła Podborze
  • przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
  • budowę skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową
  • budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne)
  • budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń, ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe)
  • wyburzenie budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych
  • likwidację na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej istniejącego węzła Łomża na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S8 i DW627
  • likwidację na S8 istniejącego węzła Podborze (odc. Ostrów Mazowiecka – gr. województwa podlaskiego)

Po zakończeniu robót przeprowadzona zostanie pełna rekultywacja terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy i drogi tymczasowe wykonane na potrzeby budowy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki