Przebudowa dotyczy liczącego 3,2 km odcinka drogi ekspresowej S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej oraz drogi S61, gdzie powstaje węzeł Podborze. Węzeł ten połączy obie drogi ekspresowe - S8 i S61.
Najważniejsze zmiany, które od tamtej pory zaszły dla kierowców to:
- likwidacja zjazdów na S8 z ul. Lubiejewskiej
- wjazd do Ostrowi możliwy tylko wiaduktem na ul. Różańskiej
- zamknięcie ul. Zambrowskiej
Po zamknięciu północnej jezdni S8 (między węzłem Ostrów Mazowiecka Północ a istniejącym węzłem Podborze) kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie ruchu w kierunku Warszawy i Białegostoku. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania.
Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 będzie miało postać węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Budowany fragment będzie miał nawierzchnię asfaltową i będzie przystosowany do najcięższego ruchu (kategoria KR7, nacisk na oś 11,5 t). Powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału.
Oprócz węzła Podborze, powstanie węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogami wojewódzkimi nr 677 i 627, a na całym odcinku wybudowanych zostanie 26 obiektów inżynierskich i 11 przejść dla zwierząt, których część będzie zintegrowana z mostami i wiaduktami.
Prace mają zostać zakończone jesienią 2023 roku.
Jak informuje GDDKiA zadanie obejmuje m.in.:
- budowę drogi ekspresowej S61 i S8,
- budowę węzłów drogowych: Podborze, Komorowo,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): Sulęcin Z (MOP I), Sulęcin W (MOP I),
- budowę Obwodu Utrzymania Drogowego (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi – w rejonie węzła Podborze
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- budowę skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową
- budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne)
- budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń, ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe)
- wyburzenie budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych
- likwidację na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej istniejącego węzła Łomża na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S8 i DW627
- likwidację na S8 istniejącego węzła Podborze (odc. Ostrów Mazowiecka – gr. województwa podlaskiego)
Po zakończeniu robót przeprowadzona zostanie pełna rekultywacja terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy i drogi tymczasowe wykonane na potrzeby budowy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?