Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. Kiedy koniec prac? Zobaczcie zdjęcia z budowy 6.02.2023

Milena Jaroszewska
Milena Jaroszewska
Tak wygląda budowa Via Baltiki na wysokości miejscowości Sulęcin-Kolonia (gm. Ostrów Mazowiecka).
Tak wygląda budowa Via Baltiki na wysokości miejscowości Sulęcin-Kolonia (gm. Ostrów Mazowiecka). M. Jaroszewska
Droga S61, czyli Via Baltica, ma połączyć węzeł Podborze z węzłem Śniadowo. Droga S61 na pewnym odcinku biegnie równolegle do drogi wojewódzkiej nr 677, czyli drogi na Łomżę. Zakończenie prac na tym odcinku planowane jest na jesień 2023 r. Zobaczcie, jak przebiegają prace.

Prace na odcinku Podborze - Śniadowo rozpoczęły się w grudniu 2021. Zakończenie robót i udostępnienie tego odcinka kierowcom planowane jest jesienią 2023 r. W tej chwili prace są bardzo zaawansowane. Kierowcy, którzy poruszają się drogą wojewódzką nr 677, czyli drogą Ostrów Mazowiecka - Łomża muszą zachować szczególną ostrożność, ponieważ tą drogą poruszają się również ciężarówki wyjeżdżające z budowy.

Droga S61 to część pierwszego paneuropejskiego korytarza transportowego przebiegającego przez Polskę, Litwę, Estonię oraz Finlandię, potocznie nazywanego Via Baltica.

Jak informuje GDDKiA zadanie obejmuje m.in.:

  • budowę drogi ekspresowej S61 i S8,
  • budowę węzłów drogowych: Podborze, Komorowo,
  • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): Sulęcin Z (MOP I), Sulęcin W (MOP I),
  • budowę Obwodu Utrzymania Drogowego (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi – w rejonie węzła Podborze
  • przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
  • budowę skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową
  • budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne)
  • budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń, ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe)
  • wyburzenie budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych
  • likwidację na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej istniejącego węzła Łomża na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S8 i DW627
  • likwidację na S8 istniejącego węzła Podborze (odc. Ostrów Mazowiecka – gr. województwa podlaskiego)

Po zakończeniu robót przeprowadzona zostanie pełna rekultywacja terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy i drogi tymczasowe wykonane na potrzeby budowy.

Zobaczcie, jak wygląda budowa Via Baltiki na wysokości Sulęcina-Kolonii (gm. Ostrów Mazowiecka).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki