Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Linia kolejowa Ostrołęka-Łomża. Jest poślizg już w pracach przygotowawczych

Piotr Ossowski
Piotr Ossowski
Od czerwca z Ostrołęki będziemy mogli jeździć koleją już więcej niż w jednym kierunku. Do istniejącego połączenia z Tłuszczem i Warszawą, dojdzie linia do Chorzel. A to nie wszystko. Trwają już też prace, choć na razie na etapie projektowo-planistycznym, nad budową linii Ostrołęka-Łomża.

Remont linii kolejowej do Chorzel został właśnie zakończony. Wkrótce ma rozpocząć się modernizacja kolejnego odcinka: Chorzele-Wielbark.

Jednocześnie trwają przygotowania do budowy innej linii, chyba nawet – z punktu widzenia ostrołęczan – ważniejszej: do Łomży. I dalej, przez Pisz, do Giżycka. To część jednej ze „szprych kolejowych”, które mają połączyć w przyszłości różne części Polski z Centralnym Portem Komunikacyjnym.

Prace są wstępne, ale już mamy poślizg w wyborze wariantu inwestorskiego linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. CPK poinformowało, że wybór wariantu inwestorskiego nastąpi w II kwartale 2023 roku. Wcześniej spółka informowała, że wariant inwestorski miał być znany w pierwszym kwartale 2023 roku.

Wybór wariantu inwestorskiego nastąpi w II kwartale 2023 r. Zmiana terminu wynika z przedłużających się prac po stronie wykonawcy studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ), czyli firmy, która przygotowuje na zlecenie CPK studium wykonalności. Dotyczy to przede wszystkim analizy wielokryterialnej, od której bezpośrednio zależy wybór wariantu inwestorskiego - poinformował Konrad Majszyk rzecznik prasowy CPK.

Wariant inwestorski ma zostać wybrany spośród czterech propozycji przedstawionych wcześniej. W maju oraz czerwcu odbywały się konsultacje społeczne, których celem było doprecyzowanie czterech wariantów proponowanych tras. Wybór wariantu inwestorskiego jest niezbędny do wydania decyzji środowiskowej.

Od strony realizacyjnej cała inwestycja zostanie podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy odcinka Ostrołęka – Łomża, który ma zostać wybudowany do końca 2027 r., a druga fragmentu Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko, który ma powstać do końca roku 2032.

Przeczytaj inne materiały

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki