Przygotowania do modernizacji linii kolejowej do Chorzel trwają od wielu miesięcy. Stare tory zostały już zdemontowane, ekipy budowlane rozpoczęły też przygotowania do największej części zadania, czyli modernizacji mostu kolejowego. Choć w tym przypadku trzeba mówić o wymianie mostu. Prace ruszą wkrótce, niestety cały czas nie możemy pokazać jak będzie wyglądał nowy most kolejowy w Ostrołęce.
- Projekt modernizacji linii kolejowej Ostrołęka – Chorzele realizowany jest w systemie „projektuj + buduj”. Obecnie opracowywane są projekty inwestycji i pozyskiwane są zgody na rozpoczęcie prac budowlanych – poinformował nas Karol Jakubowski z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, którego poprosiliśmy o udostępnienie projektów bądź wizualizacji nowego mostu.
120 na godzinę przez most
Na razie nie można go pokazać, ale można o nim już sporo powiedzieć.
- Przebudowa kolejowego mostu nad rzeką Narew będzie polegała na wymianie konstrukcji obiektu oraz regulacji brzegu i koryta rzeki. Ułożony będzie nowy tor po którym pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h a towarowe z prędkością 80 km/h – poinformował nas Karol Jakubowski.
Spytaliśmy też, czy w Ostrołęce zostanie fragment starej konstrukcji kratownicowej mostu. Przypomnijmy, że inicjatywa pozostawienia fragmentu przęsła na pamiątkę, to pomysł radnego Jerzego Grabowskiego. Wszystko wskazuje na to, że zostanie zrealizowany.
Będzie pamiątka i chodnik
- Prezydent miasta Ostrołęki zwrócił się do PKP Polskich Linii Kolejowych o pozostawienie fragmentu kratownicowej konstrukcji mostu jako pamiątki po starym obiekcie. PLK poinformowały prezydenta miasta o obowiązującym w spółce sposobie przekazania części konstrukcji – na podstawie „Regulaminu przekazywania w drodze umowy darowizny mienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.” Oczekujemy na formalne złożenie wniosku według obowiązującego wzoru – poinformował nas Karol Jakubowski.
Potwierdzając także, że przy przebudowie mostu ma na nim powstać chodnik:
- Prezydent miasta Ostrołęki na jednym ze spotkań wystosował wniosek o zaprojektowanie i wykonanie chodnika, który docelowo miałby służyć mieszkańcom Ostrołęki. Trwają uzgodnienia – zapewnił nas Karol Jakubowski.
Rozpoczęcie zasadniczych robót budowlanych na linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele planowane jest po uzyskaniu pozwoleń na budowę, czyli w drugim kwartale 2021r.
- Linia przygotowywana jest do modernizacji, między innymi wycięto drzewa i krzewy w obrębie terenu kolejowego, usunięto większość starych szyn i podkładów, na placu budowy zgromadzono materiały nowe szyny, podkłady, tłuczeń, rozjazdy i elementy nowej konstrukcji mostu kolejowego nad rzeką Narew. Dzięki modernizacji poróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Komfortową obsługę zapewnią nowoczesne perony wyposażone w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – podsumowuje obecny stan prac Karol Jakubowski.
- Rusza budowa placu zabaw przy ul. Dobrzańskiego w Ostrołęce
- Setne urodziny Józefy Kosiorek z gminy Goworowo
- W weekend na policję w Ostrołęce zgłosiły się dwie ofiary internetowych oszustów
- Magdalena Żebrowska z Lelisa halową mistrzynią Polski w skoku w dal
- "Sprawa dla reportera" w Gnatach gm. Lelis. Chodzi o przytulisko
- Setne urodziny Czesławy Marchewki z gm. Łyse
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?