Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostrołęka. Budowa linii kolejowej do Chorzel ruszy w II kwartale 2021 roku. Jak będzie wyglądał nowy most? 25.02.2021. Zdjęcia

Piotr Ossowski
Piotr Ossowski
Przygotowania do modernizacji linii kolejowej do Chorzel – z wymianą mostu kolejowego w Ostrołęce – zacznie się w II kwartale 2021 roku.

Przygotowania do modernizacji linii kolejowej do Chorzel trwają od wielu miesięcy. Stare tory zostały już zdemontowane, ekipy budowlane rozpoczęły też przygotowania do największej części zadania, czyli modernizacji mostu kolejowego. Choć w tym przypadku trzeba mówić o wymianie mostu. Prace ruszą wkrótce, niestety cały czas nie możemy pokazać jak będzie wyglądał nowy most kolejowy w Ostrołęce.

- Projekt modernizacji linii kolejowej Ostrołęka – Chorzele realizowany jest w systemie „projektuj + buduj”. Obecnie opracowywane są projekty inwestycji i pozyskiwane są zgody na rozpoczęcie prac budowlanych – poinformował nas Karol Jakubowski z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, którego poprosiliśmy o udostępnienie projektów bądź wizualizacji nowego mostu.

120 na godzinę przez most

Na razie nie można go pokazać, ale można o nim już sporo powiedzieć.

- Przebudowa kolejowego mostu nad rzeką Narew będzie polegała na wymianie konstrukcji obiektu oraz regulacji brzegu i koryta rzeki. Ułożony będzie nowy tor po którym pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h a towarowe z prędkością 80 km/h – poinformował nas Karol Jakubowski.

Spytaliśmy też, czy w Ostrołęce zostanie fragment starej konstrukcji kratownicowej mostu. Przypomnijmy, że inicjatywa pozostawienia fragmentu przęsła na pamiątkę, to pomysł radnego Jerzego Grabowskiego. Wszystko wskazuje na to, że zostanie zrealizowany.

Będzie pamiątka i chodnik

- Prezydent miasta Ostrołęki zwrócił się do PKP Polskich Linii Kolejowych o pozostawienie fragmentu kratownicowej konstrukcji mostu jako pamiątki po starym obiekcie. PLK poinformowały prezydenta miasta o obowiązującym w spółce sposobie przekazania części konstrukcji – na podstawie „Regulaminu przekazywania w drodze umowy darowizny mienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.” Oczekujemy na formalne złożenie wniosku według obowiązującego wzoru – poinformował nas Karol Jakubowski.

Potwierdzając także, że przy przebudowie mostu ma na nim powstać chodnik:

- Prezydent miasta Ostrołęki na jednym ze spotkań wystosował wniosek o zaprojektowanie i wykonanie chodnika, który docelowo miałby służyć mieszkańcom Ostrołęki. Trwają uzgodnienia – zapewnił nas Karol Jakubowski.

Rozpoczęcie zasadniczych robót budowlanych na linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele planowane jest po uzyskaniu pozwoleń na budowę, czyli w drugim kwartale 2021r.

- Linia przygotowywana jest do modernizacji, między innymi wycięto drzewa i krzewy w obrębie terenu kolejowego, usunięto większość starych szyn i podkładów, na placu budowy zgromadzono materiały nowe szyny, podkłady, tłuczeń, rozjazdy i elementy nowej konstrukcji mostu kolejowego nad rzeką Narew. Dzięki modernizacji poróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Komfortową obsługę zapewnią nowoczesne perony wyposażone w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – podsumowuje obecny stan prac Karol Jakubowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki