Obwodnica Ostrołęki coraz bardziej realna. Umowa między GDDKiA i wykonawcą podpisana

Aleksandra Zdanowicz
Aleksandra Zdanowicz
Obwodnica Ostrołęki coraz bardziej realna. Umowa między GDDKiA i wykonawcą podpisana Aleksandra Zdanowicz
GDDKiA podpisała umowę na opracowanie projektu obwodnicy Ostrołęki, mającej przebiegać w ciągu drogi krajowej nr 53.

20 listopada 2019 GDDKiA podpisała umowę na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy obwodnicy Ostrołęki. Wykonawcą dokumentacji o wartości ok. 2,9 mln zł jest Multiconsult Polska, który na zrealizowanie zadania ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy (w tym złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po 18 miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w październiku 2022 r. Chodzi oczywiście o „obwodnicę” będącą – omijającym Ostrołękę – połączeniem drogi 61 (z Warszawy) z drogą 53 (na Olsztyn).

Jesteśmy na wstępnym etapie prac projektowych. Na pewno będzie to droga jednojezdniowa klasy GP

- mówi Jarosław Wąsowski, p.o. dyrektora oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. - Konkretny przebieg i długość poznamy po pracach technicznych, czyli po określeniu wariantu i wstępnych założeniach do koncepcji programowej. Wtedy będziemy już mogli mówić o szczegółach takich jak ronda i skrzyżowania. Po to właśnie jest to studium, aby przeanalizować wszystkie możliwości i powiązania z pozostałą siecią drogową, tak, żeby wybrany wariant był optymalny, zarówno pod względem technicznym, ekonomicznym, sieciowym i społecznym.

Jak zaznacza Arkadiusz Merchel, dyrektor oddziału projektowego firmy Multiconsult Polska, ważnych elementów przy opracowywaniu takich projektów jest kilka.

- Przede wszystkim mamy problemy związane z pogodzeniem wymagań społecznych, technicznych, oczekiwań inwestora, a także społeczności lokalnej. Nie możemy postępować wbrew pewnym zapisom, które mamy w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, natomiast musimy prowadzić inwestycję w ten sposób, żeby była ona jak najmniej konfliktowa. Stąd też to studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe jest takim rozwiązaniem projektowym, które waży wszystkie elementy. Ze wszystkich wariantów, które opracowujemy, musimy wybrać wspomniane wcześniej wagi, określić je i przeanalizować. Na tej podstawie będzie można podjąć decyzję, który wariant jest najbardziej uzasadniony - mówi Arkadiusz Merchel.

Obwodnica ma mieć w przybliżeniu około 12 km.

Zobacz inne materiały

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
25 listopada 2019, 00:34, Tokoz:

Jaka obwodnica, co ona zmieni przy mostach? Dalej będą korki, Ostrołęce potrzebny jest trzeci most, najlepiej na wysokości ronda Przasnysz - Warszawa

Słuchaj Tokoz, uspokój się, to nie na Twój mały Kubusiowy rozumek :-)

T
Tokoz

Jaka obwodnica, co ona zmieni przy mostach? Dalej będą korki, Ostrołęce potrzebny jest trzeci most, najlepiej na wysokości ronda Przasnysz - Warszawa

Dodaj ogłoszenie