Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Ostrołęki coraz bardziej realna. Umowa między GDDKiA i wykonawcą podpisana

Aleksandra Zdanowicz
Aleksandra Zdanowicz
Obwodnica Ostrołęki coraz bardziej realna. Umowa między GDDKiA i wykonawcą podpisana
Obwodnica Ostrołęki coraz bardziej realna. Umowa między GDDKiA i wykonawcą podpisana Aleksandra Zdanowicz
GDDKiA podpisała umowę na opracowanie projektu obwodnicy Ostrołęki, mającej przebiegać w ciągu drogi krajowej nr 53.

20 listopada 2019 GDDKiA podpisała umowę na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy obwodnicy Ostrołęki. Wykonawcą dokumentacji o wartości ok. 2,9 mln zł jest Multiconsult Polska, który na zrealizowanie zadania ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy (w tym złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po 18 miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w październiku 2022 r. Chodzi oczywiście o „obwodnicę” będącą – omijającym Ostrołękę – połączeniem drogi 61 (z Warszawy) z drogą 53 (na Olsztyn).

Jesteśmy na wstępnym etapie prac projektowych. Na pewno będzie to droga jednojezdniowa klasy GP

- mówi Jarosław Wąsowski, p.o. dyrektora oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. - Konkretny przebieg i długość poznamy po pracach technicznych, czyli po określeniu wariantu i wstępnych założeniach do koncepcji programowej. Wtedy będziemy już mogli mówić o szczegółach takich jak ronda i skrzyżowania. Po to właśnie jest to studium, aby przeanalizować wszystkie możliwości i powiązania z pozostałą siecią drogową, tak, żeby wybrany wariant był optymalny, zarówno pod względem technicznym, ekonomicznym, sieciowym i społecznym.

Jak zaznacza Arkadiusz Merchel, dyrektor oddziału projektowego firmy Multiconsult Polska, ważnych elementów przy opracowywaniu takich projektów jest kilka.

- Przede wszystkim mamy problemy związane z pogodzeniem wymagań społecznych, technicznych, oczekiwań inwestora, a także społeczności lokalnej. Nie możemy postępować wbrew pewnym zapisom, które mamy w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, natomiast musimy prowadzić inwestycję w ten sposób, żeby była ona jak najmniej konfliktowa. Stąd też to studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe jest takim rozwiązaniem projektowym, które waży wszystkie elementy. Ze wszystkich wariantów, które opracowujemy, musimy wybrać wspomniane wcześniej wagi, określić je i przeanalizować. Na tej podstawie będzie można podjąć decyzję, który wariant jest najbardziej uzasadniony - mówi Arkadiusz Merchel.

Obwodnica ma mieć w przybliżeniu około 12 km.

Zobacz inne materiały

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki