reklama

Obwodnica Ostrołęki coraz bardziej realna. Umowa między GDDKiA i wykonawcą podpisana

Aleksandra Zdanowicz
Aleksandra Zdanowicz
Zaktualizowano 
Obwodnica Ostrołęki coraz bardziej realna. Umowa między GDDKiA i wykonawcą podpisana Aleksandra Zdanowicz
GDDKiA podpisała umowę na opracowanie projektu obwodnicy Ostrołęki, mającej przebiegać w ciągu drogi krajowej nr 53.

20 listopada 2019 GDDKiA podpisała umowę na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy obwodnicy Ostrołęki. Wykonawcą dokumentacji o wartości ok. 2,9 mln zł jest Multiconsult Polska, który na zrealizowanie zadania ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy (w tym złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po 18 miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w październiku 2022 r. Chodzi oczywiście o „obwodnicę” będącą – omijającym Ostrołękę – połączeniem drogi 61 (z Warszawy) z drogą 53 (na Olsztyn).

Jesteśmy na wstępnym etapie prac projektowych. Na pewno będzie to droga jednojezdniowa klasy GP

- mówi Jarosław Wąsowski, p.o. dyrektora oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. - Konkretny przebieg i długość poznamy po pracach technicznych, czyli po określeniu wariantu i wstępnych założeniach do koncepcji programowej. Wtedy będziemy już mogli mówić o szczegółach takich jak ronda i skrzyżowania. Po to właśnie jest to studium, aby przeanalizować wszystkie możliwości i powiązania z pozostałą siecią drogową, tak, żeby wybrany wariant był optymalny, zarówno pod względem technicznym, ekonomicznym, sieciowym i społecznym.

Jak zaznacza Arkadiusz Merchel, dyrektor oddziału projektowego firmy Multiconsult Polska, ważnych elementów przy opracowywaniu takich projektów jest kilka.

- Przede wszystkim mamy problemy związane z pogodzeniem wymagań społecznych, technicznych, oczekiwań inwestora, a także społeczności lokalnej. Nie możemy postępować wbrew pewnym zapisom, które mamy w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, natomiast musimy prowadzić inwestycję w ten sposób, żeby była ona jak najmniej konfliktowa. Stąd też to studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe jest takim rozwiązaniem projektowym, które waży wszystkie elementy. Ze wszystkich wariantów, które opracowujemy, musimy wybrać wspomniane wcześniej wagi, określić je i przeanalizować. Na tej podstawie będzie można podjąć decyzję, który wariant jest najbardziej uzasadniony - mówi Arkadiusz Merchel.

Obwodnica ma mieć w przybliżeniu około 12 km.

Zobacz inne materiały

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tokoz

Jaka obwodnica, co ona zmieni przy mostach? Dalej będą korki, Ostrołęce potrzebny jest trzeci most, najlepiej na wysokości ronda Przasnysz - Warszawa

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3