Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będzie punkt klienta. Akcjonariusze nie muszą jechać do Łomży!

archiwum
archiwum
Po naszej interwencji Energa uruchamia w tym tygodniu w ostrołęckiej elektrowni czasowy punkt klienta, dla akcjonariuszy Energi Elektrowni Ostrołęka. Pracownicy i emeryci nie muszą już jeździć do Łomży

Do naszej redakcji przyszli emeryci-akcjonariusze ostrołęckiej elektrowni. Wzburzeni tym co musieli przeżyć, by móc otrzymać dywidendę, z posiadanych przez siebie akcji Energi Elektrownie Ostrołęka.
Zwykle wystarczyło odesłać wypełnione pismo i dywidenda trafiała na odpowiednie konto bankowe. W tym roku trzeba było osobiście stawić się biurze maklerskim PeKaO SA. Część emerytów dopiero w ostrołęckim oddziale tego banku dowiedziała się, że tu biura maklerskiego nie ma i muszą jechać do innego oddziału, najbliżej do Łomży.
Tam zobaczyli kilkudziesięciu krajanów z Ostrołęki, którzy utworzyli gigantyczną kolejkę. Gdy doszli po dwóch godzinach do okienka, w banku zawiesił się system…

Spytaliśmy w biurze prasowym Energi, dlaczego wybrano taki sposób obsługi i czy nie można czegoś zrobić, by emeryci nie musieli jeździć do Łomży.
Otrzymaliśmy odpowiedź z zapowiedzią działania, która rozwiąże problem akcjonariuszy:
W ENERGA SA stosujemy analogiczną procedurę wypłaty dywidendy i nigdy nie mieliśmy skarg ze strony akcjonariuszy. Procedura ta jest zgodna z obowiązującymi wszędzie w krajach Unii Europejskiej standardami. Należy podkreślić, iż złożenie dyspozycji o przelew dywidendy na rachunek bankowy jest jednorazową czynnością na cały okres bycia akcjonariuszem, którą można wykonać razem z wpisem do Księgi Akcyjnej. Można przesłać też dyspozycję pocztą na adres biuro maklerskie z poświadczonym notarialnie podpisem. Co ważne, na odbiór dywidendy każdy ma trzy lata, co w praktyce oznacza, że akcjonariusz nie musi w jakimś krótkim terminie, w danym dniu zjawić się w biurze maklerskim, aby złożyć dyspozycję z numerem konta czy odebrać pieniądze. Stąd formalności związane ze złożeniem dyspozycji można załatwić przy jakiejś innej okazji pobytu w oddalonej o 30 km od Ostrołęki Łomży w ciągu trzech lat.
Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa, dodała jeszcze istotną dla ostrołęczan informację: Wychodząc jednak naprzeciw prośbom akcjonariuszy, uruchomimy w siedzibie elektrowni Punkt Obsługi Klienta na około jeden tydzień, tak aby osoby najbardziej potrzebujące, starsze czy mające problemy z dotarciem do Łomży (m.in. ze względów zdrowotnych) mogły dopełnić tych formalności na miejscu. Szczegółowa informacja będzie dostępna na stronie internetowej i na recepcji.

Więcej na ten temat przeczytasz w papierowym wydaniu Tygodnika Ostrołęckiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki