reklama

Z Ostrołęki do Warszawy jest jeden bezpośredni pociąg. Powinno być więcej - uważa fundacja Nowe Spojrzenie i apeluje do samorządu Mazowsza

redakcja TO
Archiwum TO
Fundacja Nowe Spojrzenie apeluje do samorządu Mazowsza o większą liczbę połączeń bezpośrednich między Ostrołęką a Warszawą.

W tej chwili pasażerowie mają do dyspozycji jedną parę bezpośrednich pociągów (z Ostrołęki odjeżdża o godz. 4.53). Pozostałe wymagają przesiadki w Tłuszczu - najczęściej na pociągi docierające do Warszawy Wileńskiej (bezpośredni pociąg dociera do Warszawy Śródmieście). Czas na przesiadkę w drodze do Warszawy nie przekracza zwykle pięciu minut. Trochę gorzej jest z powrotami z Warszawy.

Działacze fundacji (działa od 2017 roku, ma siedzibę w Warszawie), piszą:
Samorząd Mazowsza uruchamia zaledwie jedną parę bezpośrednich pociągów Ostrołęka – Warszawa. Z pozostałych połączeń trzeba przesiadać się w Tłuszczu. To irytuje pasażerów, którzy w podróży do Warszawy wybierają bezpośrednie autobusy. Na dwudziestolecie samorządu Mazowsza oraz piętnastolecie wojewódzkiego przewoźnika – spółki Koleje Mazowieckie, nadszedł najwyższy czas na zmianę rozkładu jazdy pociągów do Ostrołęki.

List do marszałka

Fundacja Nowe Spojrzenie interweniowała w tej sprawie u marszałka Adama Struzika. Napisali m.in.
Uruchamianie jednej pary bezpośrednich pociągów do miasta na prawach powiatu – stolicy subregionu, jest przejawem skrajnej i nieuzasadnionej dyskryminacji mieszkańców Ostrołęki. Konieczność przesiadki w podróżach do Warszawy na stacji Tłuszcz, z pozostałych pociągów odjeżdżających z Ostrołęki, obniża jakość usług, a także niepotrzebnie wydłuża czas przejazdu. Ustalony rozkład jazdy pociągów jest na tyle uciążliwy, że znaczna część pasażerów, która mogłaby korzystać z usług Kolei Mazowieckich, wybiera liczne bezpośrednie połączenia autobusowe. Przygnębiający jest fakt, że najbogatszy region w Polsce, szukając pozornych oszczędności, w sposób przemyślany zniechęca pasażerów do podróży koleją.



Temat podjął portal rynek-kolejowy.pl

- Bezpośrednie połączenia Warszawy z Ostrołęką muszą być realizowane w zestawieniu co najmniej 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych, tak aby obsługiwać przede wszystkim ruch pasażerów generowany na odcinku Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna - wyjaśnia portalowi rzeczniczka urzędu marszałkowskiego Marta Milewska.

Podaje też, że pociągiem z Ostrołęki do Warszawy jeździ średnio 30 osób (rano i po południu więcej, ok. 100).

- Taki poziom zapełnienia powoduje, że do obsługi większości połączeń w relacji Tłuszcz – Ostrołęka zadysponowane są pojazdy niskopojemnościowe (jednoczłonowe autobusy szynowe typu VT627) - mówi dla portalu rynek-kolejowy.pl rzeczniczka.

Połączenie bezpośrednie Warszawa - Ostrołęka przywrócono w 2016 roku.

Zobacz także

- Poprawę sytuacji przewozowej mieszkańców Ostrołęki, w tym zwiększenia ilości bezpośrednich pociągów z Warszawą, Samorząd Województwa Mazowieckiego upatruje w modernizacji linii kolejowej nr 29, w tym dobudowy (przynajmniej na odcinku Tłuszcz – Wyszków) dodatkowego toru umożliwiającego sprawne prowadzenie ruchu kolejowego. Za realizację tej inwestycji odpowiedzialne są PKP PLK - dodaje jeszcze Marta Milewska.

Ceny biletów

Fundacja Nowe Spojrzenie zwraca też uwagę na dużą dysproporcję cen biletów dla odcinka Warszawa – Ostrołęka w porównaniu do trasy Warszawa – Płock.

Przejazd Kolejami Mazowieckimi 107 km do Ostrołęki kosztuje 24,50 zł, za bilet na przejazd 178 km z Warszawy do Płocka pasażer płaci jedynie 19,50 zł. Dobrze byłoby aby koniecznym zmianom rozkładu jazdy na trasie Ostrołęka – Warszawa, towarzyszyła również modyfikacja cennika - piszą społecznicy.

Co z remontem linii?

Jeśli chodzi o modernizację linii nr 29, to od wielu lat jest ona zapisana w Kontrakcie Terytorialnym województwa. PLK prowadzi obecnie remonty kolejnych odcinków linii nr 29 z własnych środków.
Zmodernizowany zostanie na razie dalszy... odcinek połączenia z Warszawy na Mazury - w lipcu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały ze swoją spółką córką umowę na modernizację nieczynnego od 18 lat odcinka linii 35 Ostrołęka – Chorzele.

Zobacz także

Autorzy programu CPK uznają linię nr 29 za jedną z kluczowych tzw. "szprych" (nr 3). W programie zapisano modernizację tej linii, by skrócić czas przejazdu z Ostrołęki do Warszawy (do 1 godziny ekspresem regionalnym), a nawet jej przedłużenie w kierunku Pisza.

Temat był podnoszony m.in. w maju 2019 roku w Ostrołęce.

Zobacz także

Weź udział w naszej sondzie:

Trwa głosowanie...

Czy uważasz, że bezpośrednich pociągów z Ostrołęki do Warszawy powinno być więcej?

Tygodnik Ostrołęki

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3