MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ostrołęka. Umowa na modernizację trasy Ostrołęka - Chorzele podpisana 26 lipca 2019 r.

Anna Wołosz
Anna Wołosz
Umowa na remont linii do Chorzel została podpisana 26.07.2019 r. na stacji w Ostrołęce
Umowa na remont linii do Chorzel została podpisana 26.07.2019 r. na stacji w Ostrołęce Anna Wołosz
Ostrołęka. Umowa na modernizację trasy Ostrołęka - Chorzele. Już jesienią 2019 roku ruszy gruntowna modernizacja połączenia kolejowego między Ostrołęką a Chorzelami, co pozwoli na podróżowanie do Olsztyna z prędkością 120 km na godzinę. Efekt? Dobra komunikacja z lotniskiem Szymany oraz z Gdańskiem. Umowa na remont została podpisana 26.07.2019 r. na stacji w Ostrołęce.

Linia, która nie miała szczęścia do inwestorów, zostanie zmodernizowana. Będzie to nowoczesna, szybka linia ze stacji w Ostrołęce do Chorzel, czyli trasa północna, w kierunku Olsztyna. Kierowanie ruchem będzie się dobywać elektronicznie, a przystanki zostaną dostosowane do potrzeb pasażerów z niepełnosprawnością. Pociąg będzie jechał 120 km/h.

Podróżowanie do Olsztyna z prędkością 120 km na godzinę

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację trasy Ostrołęka – Chorzele, 26 lipca 2019 r. na stacji w Ostrołęce. Linię do Chorzel zmodernizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe sp. z o. o., umowa opiewa na 314,7 mln zł.
Linia przestała działać 18 lat temu. Jednak inwestycja ostatecznie znalazła się na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego, do roku 2023 r. Prace wesprze Unia Europejska, dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu. Dla ostrołęczan ważne jest , ze inwetycja obejmuje remont mostu kolejowego na Narwi oraz że to na stacji w Ostrołęce będzie się mieścić lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym.
Ireneusz Merchel - prezes zarządu, PKP Polskie Linie Kolejowe, powiedział:

Nie przewidujemy znaczących utrudnień. Pasażerowie pojadą ta linią za 3 lata. teraz jest prowadzona analiza, która ma określić dokładny zakres prac. To jednak prawie 60 km torów, budynki, urządzenia.

Inwestycja w liczbach:

  • 4 stacje
  • 4 przystanki
  • 57 km linii kolejowej
  • 35 przejazdów kolejowo-drogowych
  • 6 mostów
  • 14 przepustów
  • 19 rozjazdów

Stacje do modernizacji to:

  • Ostrołęka
  • Grabowo
  • Jastrząbka
  • Chorzele
  • oraz przystanki Nowa Wieś Kościelna
  • Zabiele Wielkie
  • Parciaki
  • Olszewka

.

Co się zmieni dla pasażerów: powstaną nowoczesne perony z ławkami, wiatami i oświetleniem. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h. Roboty planowane są od 2020 roku, a zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”. Pierwsza łopata zostanie wbita jesienią 2019 r.

Zobacz inne materiały

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki