Wniosek podpisali: wojewoda, starosta ostrołęcki, prezydent miasta i przedstawiciele dwóch ostrołęckich firm: Stora Enso i Energa Elektrownie Ostrołęka.
Przyszłość inwestycji zależy od tego czy zostanie ona umieszczona w Programie Budowy Dróg Krajowych. To decyzja rady ministrów. Sygnatariusze wnioski są jednak optymistami. Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski podkreślił, że ma ustne zapewnienie poparcia wniosku przez ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka.
- Jest też pisemne poparcie ministra gospodarki, wicepremiera Waldemara Pawlaka - mówił.
To stwarza realną szansę, że budowa obwodnicy zostanie wpisana do planu budowy dróg możliwie szybko. Realny termin budowy to, jak określił wojewoda, "nie wcześniej niż 2014 rok".
Podczas dzisiejszego podpisania wniosku podkreślano po raz kolejny, że realna szansa na budowę obwodnicy Ostrołęki wiąże się bezpośrednio z planami inwestycyjnymi Stora Enso i Energi Elektrowni Ostrołęka. Przypomnijmy, że inwestycje tych firm (nowa maszyna papiernicza i nowa elektrownia) będą w sumie warte około 9 miliardów złotych. Jednocześnie spowodują znaczne zwiększenie natężenia ruchu.
Więcej o planach budowy obwodnicy Ostrołęki, wariantach jej przebiegu i kosztach - w najbliższym papierowym wydaniu Tygodnika Ostrołęckiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?