Rzecznik będzie zajmował się sprawami mieszkańców Ostrołęki związanych ze sporami handlowymi, do jego zadań w szczególności należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5) wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
6) przygotowywanie i przedkładanie prezydentowi miasta do zatwierdzenia rocznego
sprawozdania ze swojej działalności za rok poprzedni oraz przekazywanie jej
właściwej miejscowo delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Koszty utrzymania Miejskiego Rzecznika Konsumentów zostaną sfinansowane ze środków, które do tej pory były przekazywane do Starostwa Powiatowego na rzecz Powiatowego Rzecznika Konsumentów i nie stanowią nowego obciążenia w budżecie miasta.
Andrzej Bednarczyk ma 54 lata. Jest absolwentem studiów podyplomowych z zakresu polityki społecznej Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada duże doświadczenie w pracy administracyjnej. Kierował m.in. Wojewódzkim Urzędem Pracy, uzyskał status pracownika Służby Cywilnej. Ostatnio był zatrudniony jako Kierownik Delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce.
Miejski Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w siedzibie Urzędu Miasta przy ul. Kościuszki 45, pok. 1, tel. 029 764 68 11 wew. 324.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?