MKTG SR - pasek na kartach artykułów

S8 Ostrów Maz. Trwają prace na S8 i S61. Jak przebiega budowa Via Baltiki? Stan na 14.02.2023

Milena Jaroszewska
Milena Jaroszewska
Z powodu przebudowy S61 i S8 na terenie pow. ostrowskiego kierowcy muszą się liczyć z wieloma utrudnieniami. Jak przebiegają prace na S8?

Niedawno zamieściliśmy galerię zdjęć z postępu prac na S61:

Tak wygląda budowa Via Baltiki na wysokości miejscowości Sulęcin-Kolonia (gm. Ostrów Mazowiecka).

Budowa drogi S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. Kiedy koniec...

A jak przebiegają prace na S8 na terenie pow. ostrowskiego? Zapraszamy do galerii zdjęć:

Mimo że trwające prace dotyczą dwóch dróg: S8 i S61, jest to jedna inwestycja, czyli budowa Via Baltiki: pierwszego paneuropejskiego korytarza transportowego przebiegającego przez Polskę, Litwę, Estonię oraz Finlandię. To odcinki dróg ekspresowych S8 i S61 pomiędzy Warszawą i przejściem granicznym w Budzisku.

Jak czytamy na stronie GDDKiA, Podborze - Śniadowo to połączenie drogi ekspresowej S8 z S61 o długości blisko 19,5 km wraz z nowym węzłem Podborze na S8. Inwestycja przewiduje również przebudowę ok. 3 km tej trasy. W grudniu 2021 r., po wydaniu przez Wojewodę Mazowieckiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wykonawca przejął plac budowy i rozpoczął prace. Zakończenie robót i udostępnienie kierowcom tego odcinka S61 planowane jest jesienią 2023 r.

Jak informuje GDDKiA zadanie obejmuje m.in.:

  • budowę drogi ekspresowej S61 i S8,
  • budowę węzłów drogowych: Podborze, Komorowo,
  • budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): Sulęcin Z (MOP I), Sulęcin W (MOP I),
  • budowę Obwodu Utrzymania Drogowego (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi – w rejonie węzła Podborze
  • przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
  • budowę skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową
  • budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne)
  • budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń, ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe)
  • wyburzenie budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych
  • likwidację na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej istniejącego węzła Łomża na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S8 i DW627
  • likwidację na S8 istniejącego węzła Podborze (odc. Ostrów Mazowiecka – gr. województwa podlaskiego)

Po zakończeniu robót przeprowadzona zostanie pełna rekultywacja terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy i drogi tymczasowe wykonane na potrzeby budowy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki