Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S61 i S8 odcinek Podborze - Śniadowo. Zdjęcia z placu budowy. Kiedy pojedziemy nową drogą?

Milena Jaroszewska
Milena Jaroszewska
Wideo
od 16 lat
Jak przebiegają prace? Czy idą zgodnie z planem? Kiedy pojedziemy nową drogą?

Prace związane z rozbudową drogi S61 i S8 na terenie powiatu ostrowskiego rozpoczęły się 3 stycznia 2022 roku. Wszystko wskazuje na to, że nową drogą pojedziemy w październiku 2023 roku.

Prace są zaawansowane na poziomie 70%, w połowie października zakładamy oddanie do ruchu tego odcinka - przede wszystkim fragmentu S61 wraz z węzłem Ostrów Mazowiecka Północ (dawny węzeł Podborze). Będą zapewnione relacje w każdym kierunku. S8 będzie jeszcze funkcjonowała jako jedna jezdnia, bo na drugiej będą prowadzone roboty, ale do końca roku S8 również powinna być gotowa. Natomiast całość (tj. prace wykończeniowe, drogi dojazdowe) będzie gotowa w przyszłym roku.

- tłumaczy Rafał Malinowski, rzecznik prasowy z GDDKiA Oddział w Białymstoku.

To kluczowy węzeł

Budowa odcinka Podborze - Śniadowo to budowa ponad 19 km drogi S61 oraz 3 km drogi S8. Nowy węzeł Ostrów Mazowiecka Północ to m.in. trzy nowe wiadukty. Oddanie do użytku ostrowskiego odcinka Via Baltiki ułatwi podróżowanie kierowcom z Warszawy, Białegostoku, Łomży i Ostrowi.

Jesteśmy na drodze międzynarodowej, na szlaku komunikacyjnym Via Baltica wiodącym od Warszawy, przez Ostrów, Łomżę i Ełk do granicy. Ten odcinek będzie przedostatnim ze wszystkich oddanych do użytku na Via Baltice. To jest kluczowy węzeł, łączący dwie drogi ekspresowe: S61 do Budziska i S8 Białystok - Warszawa - Wrocław. W październiku będzie oddany ten odcinek, a w lipcu przyszłego roku do ruchu zostanie oddany odcinek ełcki

- mówi Rafał Malinowski.

Co z Lubiejewską?

Od 30 maja na wiadukcie przy ul. Lubiejewskiej wprowadzono ruch wahadłowy. Po zakończeniu prac na tym wiadukcie, wróci sygnalizacja świetlna:

Z wiaduktu zostanie zbudowany zjazd, z którego będzie można połączyć się z węzłem Ostrów Mazowiecka Północ. Sygnalizacja świetlna będzie zezwalała na zjazd właśnie na ten łącznik. A jeśli chodzi o wjazd z Ostrowi na S8 będzie to możliwe z wiaduktu na ul. Różańskiej i z nowego węzła Ostrów Mazowiecka Północ (obecnego węzła Podborze).

- tłumaczy Maciej Burzycki, kierownik projektu.

Wiadukt na Lubiejewskiej był budowany ponad 20 lat temu, gdy obowiązywały inne przepisy, dlatego można tam było zastosować sygnalizację świetlną. W tej chwili stosuje się inne rozwiązania tj. ronda.

Dla mieszkańców okolicznych miejscowości będą zapewnione drogi dojazdowe, ponownie zostanie otwarta ulica Zambrowska.

Wytwórnia mas bitumicznych niezbędna do realizacji inwestycji zlokalizowana jest w Sulęcinie. Jak dowiedzieliśmy się podczas wizyty studyjnej, całość inwestycji pochłonie ok. 400 tys. ton masy bitumicznej. Część materiałów odzyskuje się ze starej nawierzchni podczas frezowania, jako dodatek do nowego asfaltu.

Wykonawcą odpowiedzialnym za projekt i budowę jest POLAQUA sp. z o.o.
Nadzór inwestorski prowadzi MGGP SA.

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki