Razem z przedstawicielami miasta, powiatu i ostrołęckiej elektrowni, uczestniczył Pan w spotkaniu na temat koniecznych inwestycji drogowych w Ostrołęce. Jak Pan ocenia szanse na szybkie rozwiązanie problemów komunikacyjnych Ostrołęki po tych rozmowach?
- Najważniejszym zadaniem jest zabezpieczenie strategicznego miejsca jakim jest most i remont I AWP. To jest minimum niezbędne do sprawnego funkcjonowania i naszego zakładu, i całego miasta. Nasze plany rozwojowe będą kreowały istotne zwiększenie ruchu drogowego. To ważny sygnał. Ministerstwo infrastruktury powinno śledzić przepływy ruchu drogowego i tak planować budowę nowych dróg, aby wspierać rozwój regionów. Państwo powinno się energicznie pochylić nad takimi sytuacjami jak ta, która w związku z wielkimi inwestycjami pojawiła się w Ostrołęce.
W jaki sposób Stora Enso może pomóc w planowanych inwestycjach? Czy istnieje możliwość jakiejś formy partycypacji w kosztach? Jeśli tak to w jakim zakresie finansowym i rzeczowym (czy np. udział w kosztach, czy może budowa jakiegoś odcinka drogi)?
- Stora Enso nie ma w budżecie żadnych inwestycji poza ścisłym obszarem w którym działamy. Taka jest strategia korporacji. Nie słyszeliśmy o propozycjach wspólnego finansowania, ale jeżeli się pojawią przeanalizujemy je. Inwestowanie w infrastrukturę użytku publicznego to jednak nie jest nasza rola. My mamy dobrze prowadzić biznes, dawać ludziom pracę, płacić podatki, rozwijać się. I to właśnie robimy. A od państwa oczekujemy wypełniania jego zadań czyli budowy odpowiedniej do potrzeb infrastruktury
n Jak zwiększy się natężenie ruchu do i od zakładu w Ostrołęce po uruchomieniu nowej maszyny papierniczej?
Cała rozmowa z prezesem Jerzym Janowiczem tylko w najnowszym, wtorkowym, papierowym wydaniu Tygodnika Ostrołęckiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?