Pomysłodawcą kampanii jest Stowarzyszenie PEMI. Akcja będzie prowadzona na kraju, a na Mazowszu zawita w Warszawie, Płocku, Legionowie, Pruszkowie, Garwolinie, Siedlcach i Wyszkowie. PSS "Społem" zgłosiło do udziału w kampanii pięć swoich placówek na terenie Wyszkowa.
- Włączamy się w te akcję, bo wspieramy polskie produkty a co się z tym wiąże miejsca pracy - mówi Marek Kędzierski, wiceprezes PSS "Społem" Wyszków.
W blisko 1000 sklepów "Społem" w całej Polsce przez miesiąc od 22 października trwać będzie kampania edukacyjna, mająca na celu objaśnienie konsumentom korzyści wynikających z kupowania polskich produktów, a także wytłumaczenia jak rozpoznawać polskie produkty na sklepowych półkach. W związku z tym Stowarzyszenie przygotowało 10 tysięcy plakatów informacyjno-edukacyjnych, a także 200 tysięcy ulotek informacyjnych, które otrzyma każdy klient.
Nazwa akcji 590 powodów, by kupować polskie produkty, bezpośrednio nawiązuje do kodów kreskowych, którymi oznaczone są polskie produkty. Numer widniejący na kodzie każdego wyrobu stworzonego w Polsce rozpoczyna się od liczby 590. To pierwszy krok do tego, by rozpoznać polski produkt.
Według badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie PEMI w 2012 roku tylko blisko 50 proc. konsumentów szuka na opakowaniu informacji, czy dany produkt pochodzi z Polski. Pozostała część robi to bardzo rzadko albo w ogóle.
- Wydając złotówkę na polski produkt, do rodzimej gospodarki w formie pensji, emerytur, funduszy, z powrotem wraca nawet 60 groszy. Wydając natomiast złotówkę na produkt zagraniczny wraca do nas raptem około 20 groszy. To znaczna różnica - tłumaczą organizatorzy kampanii.
Podyskutuj na forum: Wyszków - forum
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?