Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota. Marka liderem sektora motoryzacyjnego w rankingu Best Global Brands 2023 firmy Interbrand

Paweł Piątek
W rankingu najbardziej cenionych marek na świecie, przygotowanym przez firmę Interbrand, Toyota po raz 20. z rzędu zajęła miejsce lidera w sektorze motoryzacyjnym. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2023 firma została wyceniona na 64,5 miliarda dolarów. Odnotowując 8% wzrost w stosunku do roku ubiegłego, marka ponownie zapewniła sobie szóste miejsce w ogólnym rankingu.
W rankingu najbardziej cenionych marek na świecie, przygotowanym przez firmę Interbrand, Toyota po raz 20. z rzędu zajęła miejsce lidera w sektorze motoryzacyjnym. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2023 firma została wyceniona na 64,5 miliarda dolarów. Odnotowując 8% wzrost w stosunku do roku ubiegłego, marka ponownie zapewniła sobie szóste miejsce w ogólnym rankingu. Toyota
W rankingu najbardziej cenionych marek na świecie, przygotowanym przez firmę Interbrand, Toyota po raz 20. z rzędu zajęła miejsce lidera w sektorze motoryzacyjnym. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2023 firma została wyceniona na 64,5 miliarda dolarów. Odnotowując 8% wzrost w stosunku do roku ubiegłego, marka ponownie zapewniła sobie szóste miejsce w ogólnym rankingu.

Toyota dostarcza swoje samochody do klientów w ponad 170 krajach i regionach, co czyni ją największym producentem samochodów na świecie. W 2022 roku na całym świecie koncern sprzedał prawie 10,5 miliona samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino, utrzymując poziom z roku 2021. Kolejny rok z rzędu swoją siłę udowodniła marka Toyota, osiągając globalną sprzedaż na poziomie ponad 9,5 miliona aut.

W opinii ekspertów firmy Interbrand za sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana gama modelowa, szeroki wybór wersji i rodzajów napędów, w tym oszczędnych i trwałych zelektryfikowanych napędów hybrydowych, rozwijanych przez firmę od ponad 25 lat.

Marka konsekwentnie poszerza gamę zelektryfikowanych samochodów oraz równolegle rozwija wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów, a także na szeroką skalę inwestuje w technologie wodorowe. Dzięki temu Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych, a wszystkie te działania przekładają się na lepszą sprzedaż z roku na rok oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 23 miliony zelektryfikowanych aut.

Poza świetnymi wynikami sprzedaży samochodów silną pozycję marki Toyota budują także wielkie sukcesy w globalnym motorsporcie, takie jak zwycięstwa w cyklach WRC i WEC, a także w Rajdzie Dakar. Doświadczenia zdobyte podczas najbardziej wymagających zawodów służą później w projektowaniu nowych aut i wyjątkowych wersji.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2023 firmy Interbrand

Miejsce w Top 100

Marka

Wartość marki

(mld USD)

6

Toyota

64,504

7

Mercedes-Benz

61,414

10

BMW

51,157

12

Tesla

49,937

27

Honda

24,412

32

Hyundai

20,412

45

Audi

16,352

47

Porsche

16,215

50

Volkswagen

15,140

51

Ford

14,867

Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2023 firmy Interbrand


Miejsce

Marka

Sektor

Wartość marki

(mld USD)

1

Apple

Technologie

502,680

2

Microsoft

Technologie

316,659

3

Amazon

Sprzedaż

276,929

4

Google

Technologie

260,260

5

Samsung

Technologie

91,407

6

Toyota

Motoryzacja

64,504

7

Mercedes-Benz

Motoryzacja

61,414

8

Coca-Cola

Napoje

58,046

9

Nike

Produkty sportowe

53,773

10

BMW

Motoryzacja

51,157

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Toyota. Marka liderem sektora motoryzacyjnego w rankingu Best Global Brands 2023 firmy Interbrand - Motofakty

Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki