Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pilotem może zostać każdy - ośrodek szkolenia lotniczego jest blisko Ostrołęki

possowski
Piotr Rutkowski (w środku) jest właścicielem ośrodka Targor Truck Flight w Grądach pod Ostrowią
Piotr Rutkowski (w środku) jest właścicielem ośrodka Targor Truck Flight w Grądach pod Ostrowią
Któż nie marzył choć raz, żeby wzbić się w powietrze... Dla wielu latanie za sterami samolotu wydaje się czymś nieosiągalnym, tymczasem - choć to nie takie łatwe, i jednak nie tanie - pilotem może zostać praktycznie każdy.

Niedaleko Ostrołęki, w Grądach pod Ostrowią Mazowiecką, coraz prężniej działa jedyny w regionie, ośrodek szkolenia pilotów - Targor Flight Club. Kto nie ma ambicji pilotowania, może polatać tam jako pasażer. Albo po prostu odwiedzić to miejsce, żeby z bliska zobaczyć, że latanie jest dla ludzi. Zwykłych ludzi, wcale nie herosów.

Zbieżność nazwy ośrodka ze znaną ostrołęcką firmą Targor Truck nie jest oczywiście przypadkowa. Właścicielem ośrodka w Grądach jest Piotr Rutkowski, także szef spółki Targor Truck - przedsiębiorca i pilot.

Początek działalności firmy Targor Truck na lotnisku w Grądach to rok 2008.

- Żeby cokolwiek robić w lotnictwie, trzeba mieć na wszystko stosowne certyfikaty. To bardzo sformalizowana dziedzina, ale dzięki temu zapewniamy bezpieczeństwo - mówi Anna Kalbarczyk, dyrektor lotniska w Grądach i jednocześnie szefowa instruktorów szkolenia teoretycznego. - I od tego zaczęliśmy działalność w Grądach, od zdobycia stosownych certyfikatów.

Obecnie ośrodek posiada trzy certyfikaty lotnicze, czwarty lada chwila zostanie wydany. Pierwszy certyfikat uznaje Targor ośrodkiem szkolenia lotniczego, czyli pozwala szkolić kandydatów na pilotów i pilotów. Kolejne dwa certyfikaty dotyczą zarządzania samolotami i obsługi samolotów. W uproszczeniu - ośrodek zapewnia właścicielom samolotów ich pełną obsługę - konserwacje, remonty, stosowne przeglądy itd.

- Jak mówię, wszystko w lotnictwie, także obsługa i remonty samolotów wymagają certyfikowania. Certyfikaty muszą mieć też mechanicy, tak jest w naszym przypadku, zapewniamy profesjonalną i bezpieczną obsługę - mówi Anna Kalbarczyk.

Ostatni - będący w trakcie wydawania - certyfikat dotyczy przewozów pasażerskich.

- W uproszczeniu można powiedzieć, że po jego otrzymaniu, będziemy po prostu linią lotniczą. Będziemy w stanie świadczyć usługi przewozowe - mówi Anna Kalbarczyk.

Najważniejsza działalność ośrodka to szkolenia. Ile to kosztuje?

- Najtańszy wariant zdobycia licencji w naszym ośrodku to około 17 tysięcy złotych, jest to licencja na określony typ samolotu - mówi Anna Kalbarczyk. - Od 25 tysięcy można zdobyć licencję na latanie prawie wszystkimi samolotami jednosilnikowymi.

- Jeśli chodzi o to, kto może zdobyć licencję pilota, to właściwie nie ma większych ograniczeń. O_licencje można się starać już od 17 roku życia. Wymagania dotyczące stanu zdrowia też nie są, jak się niektórym wydaje, jakieś wyśrubowane. Pilotem może zostać naprawdę każdy - mówi Anna Kalbarczyk.

Dużo więcej na ten temat w papierowym wydaniu Tygodnika Ostrołęckiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki