MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Nissan X-Trail - powrót do tradycji

T. Kutkiewicz
Patrząc na nowego X-traila nikt by się nie zauważył, że auto przeszło modernizację.
Patrząc na nowego X-traila nikt by się nie zauważył, że auto przeszło modernizację. Fot. Archiwum
Patrząc na nowego X-traila nikt by się nie zauważył, że auto przeszło modernizację. Dopiero wejście do samochodu i jazda nim odkrywa tajemnice przeprowadzonych zmian.

Nissan unowocześnił w nowym X-Trailu napęd na cztery koła, zastosował płytę podłogową z Qashqaia, powiększył przestrzeń dla pasażerów i bagażnik, poprawił jakość materiałów deski rozdzielczej i wzbogacił wyposażenie m.in. o system pozwalający bezpiecznie zjechać ze wzniesień czy ruszyć pod górę. Auto wydłużyło się o 17,5 cm (do 463 cm) i ma nieco większy rozstaw osi (263 cm).
Nowy X-trail Jest dłuższy od swego poprzednika o 17,5 cm, wyższy o centymetr i szerszy o 2 cm. Dzięki nowej platformie rozstaw osi wzrósł do 263 cm (+5mm).
Wnętrze auta jest dużo ładniejsze i lepiej wykonane. Na miejsce wróciły zegary, które w poprzedniej wersji, śmiesznie zamontowano centralnie. Współpraca z koncernem Reanult zaowocowała, nie tylko w wyglądzie wnętrza ale i w wykorzystaniu jego przestrzeni. Sprytnie rozplanowane schowki i ich ilość uatrakcyjniają funkcjonalność wnętrza. Właściciele poprzednika, którzy będą chcieli przesiąść się do nowej wersji, będą musieli nauczyć się tego samochodu na nowo. Choć trzeba przyznać, że nowa wersja jest ergonomiczniejsza a co za tym idzie, prowadzenie samochodu jest bezpieczniejsze. Wygląda na to, że poprzednik był eksperymentem, z którego szybko koncern uciekł.

Silniki? Dwa silniki Benzynowe - 2- i 2,5-litrowe - o mocy, odpowiednio 140 i 169 KM, oraz dwa wysokoprężne o pojemności 2 litrów od Renault: 150 lub 173 KM, współpracujące z 6-stopniowymi skrzyniami biegów do wyboru manualne bądź automatyczne lub bezstopniową przekładnię CVT.

W terenie X-Trail radzi sobie całkiem dobrze. Nie na darmo w segmencie SUV-ów X-Trail postrzegany jest jako najbardziej nadający się w teren. Kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 28 i 23 stopnie, a duży prześwit nad ziemią 200 mm umożliwia łatwe podróżowanie po trudnym terenie.

Ceny zaczynają się od 97 900 PLN za wersję z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 141KM z napędem na cztery koła. Natomiast najtańsza wersja z silnikiem diesel'a o pojemności 2.0 dCi i mocy 150KM kosztuje od 109.900 PLN.

Dane techniczne:

Nissan X-Trail 2,0 141KM M6 XE 5d

rodzaj silnika Benzynowy
moc KM 141
pojemność silnika 1997 cm3
masa własna kg 1482
liczba cylindrów 4
przyśpieszenie 0-100 km/h 11.1 s.
średnie zużycie paliwa 8.7 l/100km
maksymalna prędkość 184 km/h
skrzynia biegów Manualna
wymiary (dł/sz/wys) 4630/1785/1680
ładowność 568 kg
pojemność bagażnika 603l
opony 215/65 R16; 215/60 R17
pojemność zbiornika paliwa 65l
cena 97 900,00 PLN

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki