Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mazda2. Z japońską precyzją

Jarosław Sender
Zgrabna, zwinna, dynamiczna... Mazda2 to kompaktowy samochód z charakterem.

To japońskie auto może poszczycić się nie lada sukcesem - w marcu ubiegłego roku międzynarodowe jury ogłosiło go laureatem nagrody World Car of the Year. Model wyprzedził 38 konkurentów. I szybko zdobył serca klientów.

Nic dziwnego - już na pierwszy rzut oka uwagę ten samochód przyciąga wzrok. Mazda2 jest zgrabnym autem. Kompaktowy, ale zadziorny design nadaje jej charakteru, a zwarta, atletyczna bryła wydaje się być przyczajona do skoku.

Wsiadamy

W środku dominuje prostota - nie ma tu dużej liczby wskaźników czy wymyślnych zdobień. Jest za to wszystko pod ręką. Dźwignia zmiany biegów jest niewielka i umieszczona wysoko. Dzięki temu obsługuje się ją komfortowo. Przełożenia są szybkie i precyzyjne. Na kole kierownicy umieszczone są przyciski sterowania radiem - jest to standard nawet w najtańszej wersji tego auta.

Testowaliśmy Mazdę2 w wersji Exclusive z silnikiem o pojemności 1,3l i mocy 86KM. Mazda2 to samochód lekki, a co za tym idzie - ma mały apetyt na paliwo i dużą zwinność.

Szybko i cicho<-b>
Silnik Mazdy2 nie boi się obrotów. i pozwala na całkiem dynamiczną jazdę. Kompaktowe rozmiary samochodu ułatwiają poruszanie się po mieście. Auto jest zwrotne, posłuszne i szybkie - i to zarówno w zabudowanym terenie, jak i po wyjechaniu za rogatki miasta. I właśnie w trasie zaczynamy doceniać zalety dobrego wytłumienia wnętrza. Nawet po przekroczeniu 120 km/h pasażerowie mogą rozmawiać ze sobą spokojnym tonem i nie przeszkadzają im zbytnio hałasy z zewnątrz czy odgłos pracującego silnika.
Wersje<-b>
Mazda2 jest dostępna w trzech wersjach - Comfort, Exclusive oraz Sport. Najtańsza Mazda2 - trzydrzwiowa w wersji Comfort z silnikiem 1.3 o mocy 75 KM kosztuje 39,9 tys. zł. Za model pięciodrzwiowy trzeba dopłacić tysiąc złotych. Dodatkowe 1,5 tys. kosztuje lakier metalik. W tej wersji auto ma ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne (pięciodrzwiowa Mazda2 otrzymała pięć gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów). Mamy tu również automatyczne włączanie świateł mijania, elektryczne lusterka, system audio (dwa głośniki), sterowanie radiem z kierownicy, centralny zamek i wspomaganie kierownicy.
W wersji Exclusive (od 46,5 tys. zł) otrzymujemy dodatkowo manualną klimatyzację, lusterka są składane elektrycznie, system audio ma 4 głośniki, a przednie fotele są podgrzewane. Wersja Exclusive ma też większe, piętnastocalowe koła i lusterka i klamki w kolorze nadwozia.
W wersji Sport montowana jest już klimatyzacja automatyczna i reflektory przeciwmgielne, gałka dźwigni zmiany biegów i kierownica są obite skórą. Zmian wyglądu jest zresztą więcej - mamy tu aluminiowe felgi, sportowy zderzak przedni, spojler dachowy z trzecim światłem stop, spojlery boczne i zmienioną osłonę wlotu powietrza.**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki