Linia kolejowa Ostrołęka-Chorzele w budowie. W Ostrołęce powstanie lokalne centrum sterowania

OPRAC.:
Beata Modzelewska
Beata Modzelewska
Fot. 123rf
Udostępnij:
Specjalistyczna maszyna przygotowuje kolejową trasę Ostrołęka – Chorzele (lk35). Budowany jest budynek lokalnego centrum sterowania w Ostrołęce, z którego dyżurni będą prowadzili ruch pociągów. Na nowym moście kolejowym nad Narwią ułożony zostanie tor. Dzięki realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A inwestycji po ponad dwudziestu latach wrócą kolejowe połączenia.

Jak podaje PKP PLK, podróż koleją z Ostrołęki do Chorzel – po zakończeniu prac – zajmie około 50 minut. Pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h. Dla podróżnych przygotowane zostanie 9 stacji i przystanków w: Ostrołęce, Grabowie, Nowej Wsi, Zabielu Wielkim, Jastrząbce, Parciakach, Olszewce, Raszujce, Chorzelach. Powrót połączeń przewidywany jest w 2023 r.

Obecnie specjalistyczna maszyna tzw. podbijarka wyrównuje tor na linii Ostrołęka-Chorzele. Tor jest unoszony i pod podkłady podsypywany jest tłuczeń. Maszyna pracowała już na szlakach Jastrząbka - Parciaki, Grabowo - Jastrząbka, Jastrząbka – Chorzele oraz w obrębie stacji Grabowo. Wykona roboty na stacji Chorzele na pozostałych odcinkach linii.

Przy nowym, blisko 250-metrowym moście kolejowym nad Narwią umacniane są skarpy rzeki. Od strony Ostrołęki i Chorzel przygotowywane są najazdy na most. Po przygotowaniu mostu, będzie ułożony tor.

Ostrołęka. Remont mostu kolejowego. Zobacz jak nasuwano nowy...

W czerwcu na stacji w Ostrołęce rozpocznie się budowa nowego peronu i demontaż starych torów. Budowany jest budynek lokalnego centrum sterowania (LCS), w którym dyżurni ruchu będą pełnić nadzór nad ruchem kolejowym.

Trasa Ostrołęka – Chorzele zapewni dogodne podróże. Na peronach będą nowe wiaty i ławki. Przewidziano jasne oświetlenie oraz gabloty informacyjne i czytelne oznakowanie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą miały ułatwione podróże, gdyż wszystkie perony będą odpowiednio przygotowane, m.in. zastosowane zostaną linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym.

W zakresie inwestycji, poza mostem nad Narwią, przebudowanych zostanie także 19 mniejszych obiektów, m.in. 5 mostów. Prace uwzględniają potrzeby ochrony środowiska - przygotowane będą 4 przejścia dla małych zwierząt.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Tygodnik Ostrołęcki
Dodaj ogłoszenie