Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza III edycja kampanii "Pora na pomidora"

sxc.hu
sxc.hu
W tym roku organizatorzy kierują działania przede wszystkim do rodziców i opiekunów, którzy odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu nawyków żywieniowych dzieci

Spożycie owoców w Polsce w 2012 r. (40,92 kg/osoba) spadło w porównaniu z 2002 r. o blisko 8 kg na osobę. W porównaniu z rokiem 2011 wyraźny wzrost odnotowały jedynie jabłka - o 1,8 kg. Równie niekorzystnie przedstawia się spożycie warzyw i ich przetworów. Porównując rok 2012 (59,52 kg/osoba) z 2002, zauważamy blisko pięciokilogramowy spadek na osobę. Spadek dotyczy wszystkich warzyw branych pod uwagę w zestawieniu: kapusty, kalafiorowatych, pomidorów, ogórków, buraków, marchwi i cebuli .

Dodatkowo w ciągu ostatnich 20 lat liczba dzieci otyłych i z nadwagą w Polsce wzrosła trzykrotnie . Intensyfikacja tego problemu wynika głównie ze złych nawyków żywieniowych lub ich braku. Dlatego warto dbać o właściwe zwyczaje już od najmłodszych lat.

Jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw i owoców?
W tym roku organizatorzy kampanii "Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw
i owoców" kierują swoje działania w szczególności do rodziców i opiekunów oraz nauczycieli.

- Chcemy aktywnie włączyć rodziców w proces kreowania właściwych postaw żywieniowych u dzieci
i pokazać, jak można przekonać je do spożywania warzyw i owoców. W związku z tym, że produkty te odgrywają ogromną rolę w ich rozwoju - nie możemy o nich zapominać komponując codzienne posiłki. Pragniemy też zwrócić uwagę rodziców, że dzieci biorą przykład z nas, dorosłych. Stąd tak ważne jest, by również nasze posiłki były odpowiednio przygotowane - mówi Agnieszka Falba, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii "Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców".

Podczas kampanii zaplanowano pikniki "Pora na pomidora" w ramach koncertow Lata z Radiem. W ramach tzw. punktów dietetycznych będzie można skorzystać z porad doradców żywieniowych oraz z warsztatów dla dzieci.

Przewidziane są również pilotażowe warsztaty dla rodziców prowadzone przez ekspertów-dietetyków - we współpracy z wybranymi szkołami i przedszkolami w kilku miastach w Polsce.

W trakcie kampanii odbędzie się również, przy współpracy z patronem medialnym, konkurs
dla rodziców, na dania warzywno-owocowe dla dzieci.

Niebawem opublikowane zostaną wyniki sondażu, który pokaże, czy dzieci w Polsce jedzą i lubią warzywa i owoce.

Działania sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki