Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągiem do Warszawy będziemy mogli dojechać w godzinę i dwadzieścia minut

possowski
To, co do tej pory było mrzonką i pobożnym życzeniem lokalnych polityków staje się faktem. Zdecydowała gospodarka - budowa nowego bloku energetycznego pod Ostrołęką, czyli Elektrowni C.

To właśnie ta inwestycja stoi u podstaw decyzji o modernizacji linii kolejowych Ostrołęka-Tłuszcz i Ostrołęka-Małkinia Górna.
- Mamy wstępne przyrzeczenie centrali spółki na rewitalizację linii 29, Ostrołęka-Tłuszcz - mówi Andrzej Kmiecik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach. - Inwestycja ta będzie realizowana z pomocą kredytową koncernu Energa. Pełną rewitalizację tej linii musimy zrobić do 2015 roku, tak żeby po uruchomieniu nowego bloku energetycznego zostały zapewnione dostawy węgla.

A chodzi o niebagatelne ilości tego paliwa. Kolej będzie przewozić do nowej elektrowni rocznie ponad 4 miliony ton więcej niż obecnie. Do tego potrzebna jest dobra linia kolejowa.

Dla mieszkańców regionu najważniejsze jest jednak, że po wyremontowanej linii znacznie szybciej będą mogły jeździć także pociągi osobowe.

- Dziś, dopuszczalna prędkość na linii Ostrołęka-Tłuszcz wynosi, na różnych odcinkach, od 50 do 70 km/h - mówi Andrzej Kmiecik. - Po jej rewitalizacji będzie to 120 km/h od Ostrołęki do Wyszkowa i 100 km/h z Wyszkowa do Tłuszcza.

Więcej dobrych wieści dotyczących modernizacji linii kolejowych w regionie w najbliższym wydaniu Tygodnika Ostrołęckiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki