Oferty pracy bez podanej wysokości zarobków budzą najmniejsze zainteresowanie

Zbigniew Biskupski AIP
Piotr Idem
Poszukujących pracy w dostępnych ofertach interesuje przede wszystkim wysokość zarobków, czas pracy oraz obowiązki. Inne warunki mają znaczenie drugorzędne.

Poszukującym pracy w ogłoszeniach brakuje przede wszystkim informacji o wysokości zarobków, dniach i godzinach pracy oraz zakresie obowiązków, wynika z badania zleconego przez GoldenLine. Są to ważne informacje dla rekrutujących, bowiem jak wynika z analiz ekspertów, im pełniejsza informacja w ogłoszeniu o pracę, tym chętniej kandydaci na nie aplikują̨.

Najważniejsze są zarobki

Informacją, której kandydatom najbardziej brakuje informacji o wysokości zarobków. Aż 55 proc. badanych stwierdziło, że właśnie tej informacji brakuje im w ofertach pracy.
Informacji o dniach i godzinach pracy brakuje 48 proc. badanych, zaś na brak informacji o zakresie obowiązków zwróciło uwagę 42 proc. respondentów.
Wśród innych wskazań znalazł się również brak informacji o formie zatrudnienia i lokalizacji firmy.

Czytaj też:

https://strefabiznesu.pl/sprzedawca-i-handlowiec-to-obiekt-marzen-co-trzeciego-pracodawcy-szukajacego-pracownikow/ar/11492897
Co ciekawe, informacji o wysokości wynagrodzenia częściej brakuje kobietom niż mężczyznom (59 proc. vs 51 proc.) i najmłodszym pracownikom. Deklaruje to 58 proc. respondentów poniżej 24 roku życia. Dla porównania, odpowiedź tę zaznaczyło tylko 49 proc. badanych w wieku 35 – 44 lata.

Jak ważna jest informacja o wysokości zarobków widać również w pytaniu o jej istotność. Dla 49 proc. badanych jest to informacja zdecydowanie istotna, a dla 37 proc. raczej istotna.

Niedobrze wstawać skoro świt

Prawie równie często, co danych o zarobkach, kandydatom brakuje informacji o dniach i godzinach pracy. Odpowiedź tę wskazało 48 proc. badanych. Informacja ta jest szczególnie ważna dla kobiet - wskazało ją 52 proc. z nich, w porównaniu do 44 proc. badanych mężczyzn. Informacja o czasie pracy jest kluczowa również dla najmłodszych uczestników rynku pracy, zaznaczyło ją 52 proc. respondentów poniżej 24 roku życia.

Jak wynika z raportu GoldenLine, kandydatom bardzo często brakuje również informacji o zakresie obowiązków (42 proc. wskazań). Dokładnego opisu zadań na danym stanowisku najczęściej brakuje osobom w wieku do 24 lat (47 proc. wskazań), co jest o tyle zrozumiałe, że na początku kariery lakoniczne opisy ofert pracy mogą niewystarczająco wyjaśniać młodym pracownikom, na czym właściwie mają polegać ich obowiązki.
Poszukującym pracy brakuje również informacji o formie zatrudnienia. Na jej brak wskazało 38 proc. badanych. Zarazem informacja ta jest ważniejsza dla pań, na brak informacji o formie zatrudnienia zwróciło uwagę 41 proc. kobiet i tylko 35 proc. mężczyzn.
W dalszej kolejności ważne dla kandydatów są informacje o benefitach i wartościach, jakimi kieruje się firma, a trzeciorzędne znaczenie ma informacja na temat przestrzeni socjalnej.

Na rynku brakuje mieszkań w wielkiej płycie.

Wideo

Materiał oryginalny: Oferty pracy bez podanej wysokości zarobków budzą najmniejsze zainteresowanie - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3