Najnowsze wiadomości (1.07.2022) od Rzecznika Praw Pacjenta. Co każdy powinien wiedzieć?

Redakcja stronazdrowia.pl
Redakcja stronazdrowia.pl
Każdy pacjent powinien znać swoje prawa, by móc bezpiecznie się leczyć
Każdy pacjent powinien znać swoje prawa, by móc bezpiecznie się leczyć Przemysław Świderski
Udostępnij:
1.07.2022 na profilu Rzecznika Praw Pacjenta pojawił się tweet: "Czy prawo pacjenta do poszanowania jego godności musi być respektowane również przez personel niemedyczny podmiotu leczniczego, np. przez pracownika rejestracji przychodni?Więcej szczegółów: . ".

Rzecznik Praw Pacjenta to urząd odpowiedzialny za ochronę pacjentów i szerzenie wiedzy na temat praw i obowiązków zarówno placówek medycznych, ich pracowników, jak i pacjentów. Zajmuje się również szerzeniem wiedzy na temat badań profilaktycznych, obserwowania własnego ciała i umysłu. Tłumaczy, jak działają lekarze poszczególnych specjalizacji i obala mity związane z różnymi chorobami. Zobacz najnowsze wpisy na Twitterze Rzecznika Praw Pacjenta.

Najnowsze (1.07.2022) tweety Rzecznika Praw Pacjenta

Czy prawo pacjenta do poszanowania jego godności musi być respektowane również przez personel niemedyczny podmiotu leczniczego, np. przez pracownika rejestracji przychodni?
Więcej szczegółów:
https://t.co/WqW425KQu5 https://t.co/aZE7znl5MG


Mieliśmy dziś przyjemność gościć reprezentację @OILWarszawa . Rozmawialiśmy o rozwoju współpracy w zakresie legislacji, edukacji czy dobrych praktyk. Dziękujemy za dobrą rozmowę i już planujemy kolejne kroki. https://t.co/xzuoa9Xwox


24 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Chorych na Osteoporozę.
Osteoporoza to choroba, która prowadzi do łamliwości kości nawet wówczas, gdy pojawi się drobny uraz. Spowodowane jest to między innymi niedoborem witaminy D oraz wapnia. https://t.co/CDVqlLOLjK


„Przed sądem działamy na prawach przysługujących prokuratorowi. Zakończone w ostatnich tygodniach sprawy z udziałem RPP przyniosły pacjentom odszkodowania w łącznej kwocie blisko miliona złotych” – podkreśla @BartChmielowiec https://t.co/VvDKNBrXNU


Za nami kolejne spotkanie Rady Organizacji Pacjentów.
Dziś o komunikacji i współpracy z pacjentem opowiadał
@zbyszek73. Rozmawialiśmy też o współpracy obu rad -przy @RzeczPacjenta i @MinisterstwoZdrowia oraz o proj.ust.o badaniach klinicznych. Dziękujemy za dobrą dyskusję! https://t.co/TosbyJlRwn


RT @MZ_GOV_PL: Minister @a_niedzielski zapowiada dzisiejszą dyskusję na forum ministrów zdrowia 🇪🇺 #EPSCO w #Luksemburg o uelastycznieniu k…


Czy pobieranie od pacjentów przez szpital opłat za korzystanie z energii elektrycznej, np. w celu naładowania telefonu lub podłączenia innych urządzeń, jest dopuszczalne? @BartChmielowiec wyjaśnia, za co nie powinniście płacić, przebywając w szpitalu.
https://t.co/UCaTsb0XjY


Dziś pacjenci są wydeukowani, oczytani i osłuchani. Wymuszają też progres na kadrze medycznej - zadają pytania, chcą wiedzieć, uczestniczyć w procesie leczenia. To też jest wyzwanie dla lekarzy, któremu trzeba podołać - dodaje Prezes @SM_WALCZOSIEBIE.


Zadaniem uczelni medycznych jest także nauczanie przyszłej kadry kompetencji miękkich, budowania relacji interpersonalnych - nie każdy ma taką łatwość, ale pewne rzeczy można wypracować. To bardzo cenne umiejętności - podkreśla @BartChmielowiec. @AgencjaBadanMed


To niesłychane, jak choroby onkologiczne zostały "oswojone" w społeczeństwie. Myślę, że także dzieki kampaniom, ludzie mają więcej sił, żeby dzielnie walczyć o zdrowie i życie, bo zaczęło się o tym mówić publicznie - dodała. #KongresHumanizacjiMedycyny. @AgencjaBadanMed


Hanna Śleszyńska, Ambasadorka Federacji Amazonki: cieszę się, że coraz więcej osób rozpoznawanych wykorzystuje swój potencjał, aby promować profilaktykę i zdrowy tryb życia. To jest w pewnym sensie nasza powinność. Wszyscy oczekujemy wsparcia i zrozumienia.


Prezes @SM_WALCZOSIEBIE Malina Wieczorek: co do telemedycyny, pacjenci są podzieleni Wdrażając e-rozwiazania, należałoby zwracać uwagę na profile psychologiczne pacjentów, do których te rozwiązania są kierowane. @AgencjaBadanMed


Jolanta Fień z Fundacji Aprobata: humanizacja medycyny to zapewnienie dobrostanu psychicznego pacjentowi. Nasza fundacja zrzesza pacjentów pomagamy innych, wspieramy ich w różnych obszarach. Wspólnie możemy więcej.


W procesie leczenia choroby przewlekłej zaangażowana jest często cała rodzina,a nie tylko pacjent. Trzeba mieć czas, żeby rozmawiać z ludźmi, wzbudzić ich zaufanie i towarzyszyć pacjentowi w rej trudnej drodze - dodaje prof. Kwiatkowska.


Prof. Brygida Kwiatkowska: sukces terapeutyczny zależy od relacji z pacjentem, ktory musi czuć się współodpowiedzialny za swoje zdrowie. Uczę młoda kadrę, że najwazniejsze jest przedstawienie pacjentowi perspektywy i przekazanie pełnych informacji dotyczących choroby.


Musimy pamiętać, że humanizacja jest fundamentem medycyny. Cyfryzacja, innowacje w systemie sprawiają, że- przy całej swej wspaniałości - te relacje międzyludzkie są zminimalizowane, a przecież bez zaufania nie da się leczyć - mówił @BartChmielowiec.


"Po pierwsze człowiek- humanizacja procesu leczenia" - zapraszamy do oglądania panelu @RzeczPacjenta na #KongresHumanizacjiMedycyny. @AgencjaBadanMed https://t.co/L5MZynk97Q https://t.co/iV7Mae742P


RT @NFZ_GOV_PL: 💬 Filip Nowak, prezes #NFZ, w @UniWarszawski:
Humanizm to komunikacja i informacja. Dlatego wspólnie z @RzeczPacjenta uruch…


W mojej opinii ani personel medyczny, ani pacjenci, nie są gotowi na wprowadzenie koncepcji #SorryWorks, choć jest to oczywiście pożądany model rozwiązywania konfliktów dotyczących błędów medycznych. @BartChmielowiec #KongresHumanizacjiMedycyny


.@BartChmielowiec: tematy humanizacji i komunikacji w medycynie, empatii w procesie leczenia, muszą być częściej poruszane. https://t.co/jrE9rAkfHI


ZOBACZ KONIECZNIE

Okazje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Materiał oryginalny: Najnowsze wiadomości (1.07.2022) od Rzecznika Praw Pacjenta. Co każdy powinien wiedzieć? - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Tygodnik Ostrołęcki
Dodaj ogłoszenie