Zgodnie z postanowieniami umowy, dofinansowanie etapu pierwszego prac wynosi ponad 192 mln zł, co stanowi ok. 80 proc. wartości inwestycji na tym etapie. Projekt zostanie sfinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020.
Na całym blisko 60-kilometrowym odcinku modernizowanej linii Ostrołęka-Chorzele PLK S.A. przygotowały nowy tor. Zrobione są już perony na stacji Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka.
W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowany jest 245-metrowy most kolejowy nad Narwią.
Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku.
Co zostanie wykonane w ramach tego projektu?
Fundusze europejskie zostaną przeznaczone m.in. na wymianę nawierzchni torowej, przebudowę układów torowych stacji, dostosowanie peronów do osób o ograniczonej możliwości poruszania się, odnowienie kładki dla pieszych, przebudowę i budowę niezbędnej infrastruktury kolejowej czy instalację urządzeń do sterowania ruchem kolejowym. Po zrealizowaniu inwestycji będą uruchomione nowe połączenia, a pociągi pasażerskie i towarowe zwiększą swoją prędkość.
Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?