MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lexus LS460 - smak luksusu

Fot. Archiwum
Lexus LS460
Lexus LS460 Fot. Archiwum
Najbardziej prestiżowy model Lexusa LS 460 połączył w sobie klasykę Mercedesa, sportowego ducha BMW i pewność prowadzenia Audi.

Trzy w jednym z zachowaniem własnego stylu. Trzeba przyznać, że projektantom "el-esa" udało się stworzyć auto niemal doskonałe, co zostało docenione przez specjalistów motoryzacyjnych , którzy uhonorowali auto tytułem - Światowego Samochodu Roku anno domini 2007.

Patrząc na "czterystasześćdziesiątkę" zastanawiam się, jak się udało aż tak harmonijnie połączyć łagodne linie z akcentami dodającymi agresywności. Wzór na sukces to łagodny mercedesowski profil z dynamicznym przódem i tyłem "beemki".

Wnętrze auta, to już indywidualizm Lexusa w każdym calu. Wyrafinowana elegancja, łącząca skórę i drewno a pomiędzy nimi w bardzo wygodny dla kierowcy sposób, rozmieszczono wszystkie przyciski. Całość to elegancja, ergonomia i funkcjonalność bez zarzutu.
To że Japończycy przodują w nowinkach technicznych widać i tutaj. Do najważniejszych w el-esie należy rewolucyjne połączenie kilku aktywnych, sterowanych elektronicznie podzespołów w "inteligentną" sieć. Obejmuje ona układy sterujące silnikiem, automatyczną przekładnią, korekcją sztywności zawieszenia (AVS), przepustnicą, systemy stabilizacji i systemy wspomagania, w tym radar i kamera stereoskopowa. Współpraca tych elementów pozwala na automatyczne przewidywanie zagrożeń i natychmiastowe, bezpieczne reagowanie na nie. Jak to działa?
Gdy zaawansowany system wykrywania przeszkód stwierdzi obecność przeszkody przed pojazdem, ocenia prawdopodobieństwo kolizji na podstawie danych o położeniu, szybkości i trajektorii obiektu. Jeśli system uzna, że kolizja jest prawdopodobna, aktywuje dźwiękowy sygnał ostrzegawczy i wyświetla czerwony alarm "BRAKE" - HAMUJ - na kolorowym wielofunkcyjnym wyświetlaczu. Co poza nim? ACC, IPA, APCS, LKA, PCS, VDIM, EPS, TRC, VSC, EBD, VGRS, BAS - bez instrukcji nawet nie będę próbował wytłumaczyć co do czego służy, choć parę z tych skrótów jest rozpoznawalnych.
Pod maską kryje się ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 4,6 litra daje moc 375 kni mechanicznych. Nie jest to auto o największej mocy w tym segmencie, ale dwutonowe, prawie pięciometrowe auto poruszają szybko i sprawnie.To również zasługa wielowahaczowego, niezależnego, pneumatycznego zawieszenia, wyposażonego w komplet elektroniki podwoziowej, ujętej w zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu VDIM, który można odłączyć.
Sama jazda sprawia bardzo dużo przyjemności. I bez względu na to czy prowadzimy auto, czy też jesteśmy pasażerami komfortowej tylnej kanapy. Auto sprawnie pokonuje zakręty, jak i wszelkie nierówności na drodze. W aucie jest cicho, spokojnie można obejrzeć film z podwieszonego pod sufitką dvd. Oczywiście gdy się jedzie jako pasażer. Auto płynie, nie czuć nabieranych prędkości. Wyprzedzanie innych aut na drodze jest szybkie i sprawne. Nie powinno to dziwić, od zera do setki el-es potrzebuje 5 i 7-dziesiątych sekundy. Rakieta? Prawie.
Przy dynamicznej jeździe auto spala około 14 litrów benzyny, to nie jest dużo, biorąc pod uwagę rozmiary auta. Skąd taki wynik? To między innymi dzięki - ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Tak, tak - Lexus LS460 jest pierwszym samochodem w którym zastosowano taką skrzynię. Praktycznie, dzięki tej skrzyni został Światowym Samochodem Roku.

Tomasz Kutkiewicz

Dane techniczne

Lexus LS 460 - podstawowe dane techniczne
Pojemność skokowa [cm3] 4608
Cylindry/zawory 8/4
Moc maksymalna [kW/obr./min] 280/6400
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 493/4100
Prędkość maksymalna [km/h] 250
Przyśpieszenie 0-100 km/h [s] 5,7
Spalanie w cyklu mieszanym [l/100 km] 11,1

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki