Kupno auta z zagranicy: na co uważać (porady)
- Większość takich samochodów ma za sobą mniejsze lub większe stłuczki: a to na parkingu, a to poważniejsze w drodze - opowiada mężczyzna. A niektórzy handlarze starają się je przed kupującym ukryć. Jeśli dokupią zniszczone części z innego pojazdu tej samej marki (i w tym samym kolorze) jesteśmy bezradni. Jeśli zdecydują się na naprawy blacharskie, możemy to wykryć. Ale nawet czujnik lakieru nie pomoże… - Sprzedawca będzie na naszych oczach przykładał czujnik i grubość lakieru wszędzie będzie jednakowa - mówi mechanik. - Bo po prostu wie, gdzie położona jest szpachla, a gdzie nie. A my nie jesteśmy w stanie całego samochodu, centymetr po centymetrze, sprawdzić czujnikiem. Handlujący czasem odpowiednio ustawiają auto, wykorzystując cień i światło, aby ukryć miejsca, gdzie jest słabiej pomalowane. Warto więc sprawdzić w innym świetle jak ono wygląda. I zwrócić uwagę na detal. - Czy nie ma zbyt dużych bądź zbyt małych szpar pomiędzy częściami karoserii, czy śruby pod maską są pomalowane, czy numery na szybach są takie same - wskazuje mieszkaniec gminy Kadzidło.