MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Golf TSI: mała pojemność - duża moc

T. Kutkiewicz
Najnowszy produkt koncernu Volkswagena.
Najnowszy produkt koncernu Volkswagena. Fot. Archiwum
Co można powiedzieć o Volkswagenie, do tego jeszcze Golfie? Golf jak Golf, to nic, że to już szósta generacja. Solidna marka, solidne auto, wszystko solidne i długowieczne - jeszcze czasem widać jeżdżące Golfy pierwszej generacji.

To co jest w nim najważniejsze - to silnik! Niby silnik 1,4 - każdy by się skrzywił, bo co to może? Poleci najwyżej 170 - 180 km/h i to z wysiłkiem. Nic bardziej mylnego! To nic, że jest to 1,4 - ważne są te trzy magiczne literki TSi! To silnik o dwóch obliczach. Mniejsza pojemność skokowa, niższe zużycie paliwa, zmniejszenie emisji spalin, przy jednoczesnym zwiększeniu mocy i zwiększeniu momentu obrotowego ma za zadanie zwiększyć przyjemność z jazdy. Tak najkrócej można scharakteryzować najnowszy produkt koncernu Volkswagena.

Zalety tego silnika? To przede wszystkim redukcja zużycia paliwa o 6 procent przy poprawieniu charakterystyki mocy i momentu obrotowego. W porównaniu z silnikiem 1.6 FSI nastąpił prawie 30 procentowy przyrost maksymalnego momentu obrotowego. Już przy 1 250 obr./min występuje 80 procent maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy. Maksymalna prędkość to 205 km/h. Dla porównania: to wynik lepszy, niż w "starym" dwulitrowym silniku o mocy 150 KM. Widać, że ten silnik to zupełnie nowa liga w benzynówkach. Ogólnie, sprawia wrażenie jakby był dieslem i tylko przez jakąś niewiarygodną pomyłkę zadowalał się benzyną.

Świetnie zestrojona manualna, 6-cio biegowa skrzynia biegów to dobry partner dla tego silnika. Ostatni bieg znacznie ogranicza jego apetyt na paliwo i trzeba o tym pamiętać.

Silnikami tymi napędzane są Golf, Golf Variant, Golf Plus, Jetta i Touran. W roku 2006 i powtórnie w 2007 zostały one wyróżnione prestiżową nagrodą dla najlepszego silnika roku - "Engine of the Year Award".

w samym Golfie zawieszenie jest dość sztywne ale wystarczająco komfortowe - to nasze drogi nie spełniają standardów. Samochód nie przechyla się na boki podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów i nie informuje kierowcy "zbyt dobitnie" o stanie nawierzchni.

Wnętrze bez fajerwerków, ale jest wszystko co potrzeba. Zegary i deska rozdzielcza tradycyjnie u volkswagena w kolorze niebieskim i czerwonym. Chwała tym, którzy wymyślili możliwość zmniejszania natężenia oświetlenia.

Bardzo wygodne kubełkowe fotele. Zakres ich regulacji zadowoli naprawdę każdego - można siedzieć niemalże "na podłodze". Z tyłu wysocy pasażerowie nie będą nadmiernie rozpieszczani. Nie rozpieszcza również bagażnik o pojemności 350 litrów. Sylwetka pojazdu, o dość konserwatywnej linii, zapewne jeszcze długo będzie wyglądać dość atrakcyjnie.

Dane techniczne:

Silnik 1,4 TSI 170 KM
Pojemność, l/cm3 1,4 l/1390
Średnica cylindra/skok tłoka, mm 76,5/75,6
Moc max., kW (KM) przy obr./min. 103 (140)/5600
Max. moment obr., Nm przy obr./min 220/1500 - 4000
Przygotowanie mieszanki bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Oczyszczanie spalin katalizator
Skrzynia biegów, seryjnie automatyczna, 6-stopniowa
Alternator, A 110
Akumulator/pojemność A(Ah) 220 (44)
Prędkość maksymalna, km/h
skrzynia manualna 6 biegów
Zużycie paliwa w l/100 km
cykl miejski 9,2 - 9,5
poza miastem 5,7 - 5,8
średnio 7,0 - 7,2
poziom emisji CO2, g/km 165 - 169

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki