Czy Polacy faktycznie przestali kupować w firmach, które zostały w Rosji?

OPRAC.: AD
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne. Przemysław Świderski
Udostępnij:
Ze względu na inwazję Rosji na Ukrainę, wiele firm zdecydowało się zrezygnować z działania na rynku rosyjskim do czasu zakończenia wojny. Ci, którzy podjęli inną decyzję, spotkali się z szeroką krytyką i licznymi zapowiedziami bojkotu. Jak naprawdę zareagowali Polacy?

Czy Polacy zbojkotowali sklepy, które zostały w Rosji?

W Rosji zostały m.in. Auchan, Leroy Merlin i do niedawna Decathlon. Czy Polacy faktycznie przestali kupować w tych sieciach?

Na to pytanie odpowiadają paragony z aplikacji zakupowej PanParagon, czyli aplikacji do przechowywania paragonów oraz prowadzenia statystyk zakupowych, z której aktywnie korzysta kilkaset tysięcy osób miesięcznie w Polsce i za granicą. Na podstawie zanonimizowanych danych wprowadzanych do aplikacji w analizie zostały uwzględnione paragony z sieci sklepów Auchan, Leroy Merlin i Decathlon. Na ich podstawie sporządzony został raport obrazujący skalę zakupów dokonanych przez polskich konsumentów.

W badaniu eksperci uwzględnili najbardziej aktywne z perspektywy klientów dni tygodnia, czyli soboty (12.03, 19.03 oraz
26.03.2022 r.). Dane przedstawiają procent liczby paragonów z poszczególnych sklepów w stosunku do liczby wszystkich paragonów dodanych do aplikacji PanParagon.

– Jak wynika z naszych danych udział procentowy paragonów pochodzących ze sklepów Auchan i Decathlon z tygodnia na tydzień spadał. Największy regres w zakupach użytkowników widać w sieci Auchan. W ciągu dwóch tygodni zainteresowanie produktami z tego hipermarketu zmalało niemal o połowę

– komentuje Antonina Grzelak z aplikacji zakupowej PanParagon. –

W sieci sklepów Decathlon spadki nie są aż tak spektakularne jak w przypadku Auchan. Wyjątkiem jest jednak Leroy Merlin. Spadki w liczbie dodanych do systemu paragonów widać w okresie największego bojkotu w sieci, czyli w sobotę 19 marca, ale w kolejny weekend udział procentowy paragonów pochodzących z sieci Leroy Merlin wzrósł do poziomu sprzed dwóch
tygodni.

– W przypadku sieci Leroy Merlin specyfika branży jest nieco inna. Być może ze względu na duże braki i wzrost cen produktów w sektorze budowlanym Polacy zwracają mniejszą uwagę na to czy dany sklep jest bojkotowany czy też nie. Możliwe, że w takiej sytuacji wygrywa jednak cena oraz dostępność towarów

– wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji zakupowej PanParagon.

Najpiękniejsze obiekty architektoniczne zrealizowane w 2020 roku w Poznaniu zachwycają mieszkańców miasta. Niedługo zostanie wyłoniony zwycięzca. Przedstawiamy naszym Czytelnikom finałowe projekty, który najbardziej zachwyciły jury.Zobacz kolejny budynek --->

Najpiękniejsze budynki w Poznaniu. Najciekawsze obiekty arch...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Czy Polacy faktycznie przestali kupować w firmach, które zostały w Rosji? - Głos Wielkopolski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Tygodnik Ostrołęcki
Dodaj ogłoszenie