W górach ekstremalna pogoda! Zobaczcie wideo radnego Ostrołęki Adama Kurpiewskiego!

red
Radny miasta Ostrołęki Adam Kurpiewski razem z żoną i bratem spędza ferie w Zakopanem. W niedzielę 27 stycznia wybrali się w góry. Wkrótce się miało okazać, że to była niebezpieczna wyprawa. Zobaczcie wideo!

Radny Adam Kurpiewski (PO) do Zakopanego pojechał razem z żoną Ewą i bratem Krzysztofem.

- Jesteśmy doświadczonymi turystami górskimi z pełnym sprzętem i przygotowaniem, a więc wybraliśmy się na Granaty - opowiedział nam. - Wyruszyliśmy z Kuźnic. Rano pogoda była dobra, wiatr się pojawił koło południa i wzmagał się wraz z upływem czasu. W górach nie ma małych odległości, więc zanim się zaczęliśmy wycofywać, to doszliśmy już do Czarnego Stawu Gąsienicowego, a następnie Zmarzłego Stawu. Tam pogoda była już tak ekstremalna, że wspinacze chronili się w wykopanych śnieżnych okopach.

Zawrócili więc i dotarli do schroniska Murowaniec, gdzie na poprawę warunków pogodowych czekało kilkadziesiąt osób.

- Jak się okazało, najtrudniejsza była droga powrotna ze schroniska do Kuźnic. Od szczytu Wielkiej Królowej Kopy do szczytu Boczeń wiatr się rozpędzał na dolinkach i przejście szczytem było wręcz niemożliwe. Ja sam nie mogę jeszcze dojść do siebie... Szok, że nas coś takiego spotkało. Czołgaliśmy się kilkaset metrów do lasu, walcząc o oddech i wzrok, żeby wypatrzeć ścieżkę przy urwisku! Wiatr był ciągły, jakieś 160km/h, i odrywał kawałki lodu, przez co nie było nic widać.

Na szczęście udało się wyjść z opresji i bezpiecznie powrócić do Zakopanego.

Rzeczywiście warunki do chodzenia po górach były niezwykle trudne. Poniżej wideo, które radny Adam Kurpiewski zamieścił w schronisku, czyli po pierwszej części wyprawy:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.