Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pieniędzy na drogi nie ma ... do 2015 roku.

(awo)
Samorządowcy i przedstawiciele przemysłu mówili: nie usłyszeliśmy nic dobrego.
Samorządowcy i przedstawiciele przemysłu mówili: nie usłyszeliśmy nic dobrego. Fot. A. Wołosz
Województwo mazowieckie nie ma pieniędzy na budowę dróg w regionie, do 2015 roku - tak można streścić nowiny, przywiezione przez gości z Warszawy. Dzisiaj w siedzibie powiatu ostrołęckiego odbyło się spotkanie regionalne nt. dróg.

Starostowie i burmistrzowie z Ostrowi Mazowieckiej, Makowa Mazowieckiego, Wyszkowa, Łomży, Szczytna, wójtowie powiatu ostrołęckiego, radni sejmiku i powiatu, przedstawiciele dwóch najpotężniejszych zakładów przemysłowych w regionie usłyszeli, że walec drogowy w regionie się zatrzymał. Roboty będą prowadzone w okolicach Warszawy, Mińska, Serocka, bo tam są już zawansowane. Tymczasem np. odcinek drogi 57 Pułtusk - Maków - Przasnysz, który ma już zebraną dokumentację, nie znalazł się w planach.

- Byli u mnie samorządowcy ze zdjęciami tej drogi, wiem, jak wygląda, ale możemy tylko finansować remonty - tłumaczył Jan Kulesza, zastępca dyrektora GDDKiA, oddział w Warszawie. - Chociaż nakłady na to też maleją. Musimy przetrwać. Nie uda się błysnąć na Euro 2012…

Dyrektor Kulesza mówił też, na czym polega problem z drogą nr 61, która szczególnie interesuje ostrołęczan.
- Będzie spotkanie w tej sprawie u wojewody, 9 lutego - obiecał Jan Kulesza. - To nie jest tylko sprawa regionu, nawet województwa, to trzeba zgrać z krajową siecią dróg.
Jednak na obwodnicę na DW 61 raczej nie ma co liczyć. Przebudowa drogi idzie od strony Jabłonnej do Pułtuska i tam już sporo zrobiono. Problem to opóźnienie prac w Pułtusku, które "skasowało" szansę na rozpoczęcie tzw. etapu studialnego dla Ostrołęki. Po co miastu obwodnica? Sprawa wynika z planowanych wielkich inwestycji dwóch regionalnych gigantów przemysłowych: Stora Enso i Energi. Krótko mówiąc, w czasie budowy i po niej przybędzie ciężkich samochodów na drogach w mieście i wokół miasta oraz na moście. Dostosowanie infrastruktury do rozwoju zakładów było oczekiwane przez ich szefów jako oczywiste.

Jak przyznawał Krzysztof Strzałkowski, wicemarszałek mazowiecki, samorząd województwa może jedynie lobbować na rzecz rozwiązania problemów w regionie.
- Wszyscy jesteśmy zakładnikami programu budowy dróg krajowych i autostrad, ogłoszonego przez ministra infrastruktury - powiedział.

Uczestnicy poprosili o przekazanie wojewodzie prośby o narysowanie na nowo mapy dróg: które powinny zostać powiatowe, które trafić pod opiekę województwa. Takie drogi do oddania mają m. in. powiat wyszkowski oraz ostrołęcki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki