Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na miarę potrzeb

Jarosław Sender
Diesel czy benzyna? To zależy od tego, ile kilometrów pokonujesz rocznie.

- Za samochód z silnikiem diesla wydamy więcej w momencie zakupu - mówi Tadeusz Wiński, szef serwisu Polmozbytu Plus. - Jednostka benzynowa ma także niższe koszty serwisowania. Diesel jest za to oszczędniejszy w trasie, przez co zapewnia większy zasięg bez konieczności tankowania.

Nowoczesny diesel oferuje także około o 20 proc. więcej mocy niż jego benzynowy odpowiednik.

Komfort

- Do zalet silników wysokoprężnych należy duża elastyczność - oferują one wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach - mówi Tadeusz Wiński.

A to przekłada się na lepsze przyspieszenie. Starsze silniki diesla na pompowtryskiwaczach mają wiele wad - są hałaśliwe, mają gorszą charakterystykę mocy. Wiele bolączek jednostek wysokoprężnych rozwiązał układ wtryskowy common rail. Diesle zrobione w tym systemie są ciche - w dobrze wytłumionych autach są praktycznie niesłyszalne. Do tego mają wystarczającą moc, by zaoferować kierowcy pełną emocji jazdę.

Dla długodystansowców

Silnik diesla można polecić osobie, która dużo jeździ, w aucie przebywa dystans co najmniej 40 tys. km rocznie. Wtedy koszt zakupu samochodu z silnikiem wysokoprężnym się zwróci. Jeżeli jednak jeździmy niewiele, to zakup diesla jest nieopłacalny.

Warto też pamiętać, że silnik diesla jest bardzo wrażliwy na paliwo złej jakości. A koszt naprawy jednego wtryskiwacza to może być nawet 2 tysiące złotych. Jeżeli zepsuciu ulegną wszystkie, naprawa wyniesie krocie.

Mimo to, nadal samochody z jednostkami wysokoprężnymi są najchętniej wybierane przez firmy, które budują własne floty pojazdów.
(mf)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki