Eksperci z Politechniki Krakowskiej apelują o obniżenie obecnie obowiązującego limitu prędkości. Jak przyznaje profesor Stanisław Gaca z Politechniki Krakowskiej, autostrady budowano z myślą o prędkości 130 km/h. Zaznacza, że przez lata przy budowie dróg obowiązywała tzw. prędkość projektowa na poziomie 120 km/h oraz prędkość miarodajna, czyli taka służąca ocenie elementów drogi pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego, na poziomie 130 km/h.
Tymczasem w 2011 roku zdecydowano się podnieść limity prędkości na drogach ekspresowych do 120 km/h a na autostradach do 140 km/h.
Branżowy portal BRD24.pl, zajmujący się problematyką bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce informuje, że podniesienie limitu prędkości na autostradach i drogach ekspresowych w 2011 roku nie miało żadnych merytorycznych podstaw. Podkreśla się również, że za podniesieniem ograniczenia prędkości nie poszły zmiany w przepisach dotyczących projektowania dróg.
Prawo na drodze: Nocne ograniczenie prędkości. 60 zamiast 50 km/h
Źródło: TVN Turbo/x-news
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?