Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

5 kilometrów nowej linii PKP

Redakcja
Zdjęcia stacji kolejowej w Jarzębiej Łące pochodzą z serwisu www.kolejowo.rail.pl gdzie można obejrzeć wiele innych ciekawych zdjęć linii kolejowej Tłuszcz – Ostrołęka. Zdjęcia z Jarzębiej Łąki przedstawiają stan z 2008 roku, ale niewiele uległ on od tego czasu poprawie. Dopiero w tym roku planowana jest modernizacja przystanku
Zdjęcia stacji kolejowej w Jarzębiej Łące pochodzą z serwisu www.kolejowo.rail.pl gdzie można obejrzeć wiele innych ciekawych zdjęć linii kolejowej Tłuszcz – Ostrołęka. Zdjęcia z Jarzębiej Łąki przedstawiają stan z 2008 roku, ale niewiele uległ on od tego czasu poprawie. Dopiero w tym roku planowana jest modernizacja przystanku
W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają wymienić około 5 kilometrów torów na linii Tłuszcz-Ostrołęka. Zmodernizowane zostaną ponadto cztery przejazdy kolejowe, w tym jeden w Wyszkowie, przy ul. I AWP, gdzie pojawią się tzw. półrogatki. Przebudowa przejazdu rozpocznie się w sierpniu.

Modernizacja linii kolejowej Tłuszcz-Ostrołęka, która przebiega przez Wyszków, związana jest z koniecznością m.in. dostosowania torowiska do większych prędkości pociągów. Na linii przewidziany jest częstszy i szybszy ruch w związku z rozbudową elektrowni w Ostrołęce, dla której kolej ma się stać głównym środkiem transportu surowców. Po modernizacji prędkość kursowania pociągów wzrośnie do nawet 120 km na godz. na odcinku między Wyszkowem a Ostrołęką.

Modernizacja będzie prowadzona odcinkami, łącznie obejmie 5 kilometrów linii. Na czterech przejazdach kolejowych, m.in. przy ul. I AWP w Wyszkowie, zainstalowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym (tzw. półrogatki). Zmodernizowany zostanie również przystanek w Jarzębiej Łące.
- Prace wykonane w tym roku będą kosztowały około 12 mln zł. Dalsza perspektywa modernizacji jest ustalana, a kwota na lata 2012-2015 ma wynieść około 200 mln zł - informuje Maciej Dutkiewicz, Rzecznik PKP PLK.

Prace powinny rozpocząć się w sierpniu i będą się wiązać z utrudnieniami w komunikacji, choć PKP PLK zapewnia, że podczas prac modernizacyjnych na liniach kolejowych zazwyczaj dąży do utrzymania ruchu pociągów.
- Jednak zawsze trzeba się liczyć wówczas z pewnymi utrudnieniami, jak wydłużony czas przejazdu pociągów, obniżona częstotliwość kursowania czy okresowe zamknięcia ruchu - zaznacza Maciej Dutkiewicz.

Z pewnością na czas przebudowy wyłączony z ruchu zostanie przejazd kolejowy przy ul. I AWP. Objazdy będą się odbywały lokalnymi drogami - dla samochodów osobowych i autobusów ul. Leśna i Sosnową, a dla ciężarówek - przez Długosiodło i Lubiel Nowy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki