Modernizacja linii kolejowej Tłuszcz-Ostrołęka, która przebiega przez Wyszków, związana jest z koniecznością m.in. dostosowania torowiska do większych prędkości pociągów. Na linii przewidziany jest częstszy i szybszy ruch w związku z rozbudową elektrowni w Ostrołęce, dla której kolej ma się stać głównym środkiem transportu surowców. Po modernizacji prędkość kursowania pociągów wzrośnie do nawet 120 km na godz. na odcinku między Wyszkowem a Ostrołęką.
Modernizacja będzie prowadzona odcinkami, łącznie obejmie 5 kilometrów linii. Na czterech przejazdach kolejowych, m.in. przy ul. I AWP w Wyszkowie, zainstalowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym (tzw. półrogatki). Zmodernizowany zostanie również przystanek w Jarzębiej Łące.
- Prace wykonane w tym roku będą kosztowały około 12 mln zł. Dalsza perspektywa modernizacji jest ustalana, a kwota na lata 2012-2015 ma wynieść około 200 mln zł - informuje Maciej Dutkiewicz, Rzecznik PKP PLK.
Prace powinny rozpocząć się w sierpniu i będą się wiązać z utrudnieniami w komunikacji, choć PKP PLK zapewnia, że podczas prac modernizacyjnych na liniach kolejowych zazwyczaj dąży do utrzymania ruchu pociągów.
- Jednak zawsze trzeba się liczyć wówczas z pewnymi utrudnieniami, jak wydłużony czas przejazdu pociągów, obniżona częstotliwość kursowania czy okresowe zamknięcia ruchu - zaznacza Maciej Dutkiewicz.
Z pewnością na czas przebudowy wyłączony z ruchu zostanie przejazd kolejowy przy ul. I AWP. Objazdy będą się odbywały lokalnymi drogami - dla samochodów osobowych i autobusów ul. Leśna i Sosnową, a dla ciężarówek - przez Długosiodło i Lubiel Nowy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?