Zmieniamy kolej na dobre na Mazowszu

Materiał informacyjny PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Krótsze podróże z Warszawy do Trójmiasta dzięki zwiększeniu prędkości pociągów do 200 km/h.
Krótsze podróże z Warszawy do Trójmiasta dzięki zwiększeniu prędkości pociągów do 200 km/h.
Krajowy Program Kolejowy Krótsze podróże z Warszawy do Trójmiasta oraz coraz lepsze warunki przejazdu pociągiem w stronę Lublina, Radomia i Białegostoku - to efekty inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Kolej stała się wygodnym i ekologicznym środkiem transportu na trasie z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy i na linii obwodowej. Od Warszawy Zachodniej rozpoczęła się modernizacja linii średnicowej.

Na dziesiątkach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego we wszystkich województwach, obok montowanych torów, urządzeń, sieci trakcyjnej, budowanych peronów, wiaduktów i mostów, przejeżdżają pociągi. Szczegółowo przygotowany rozkład jazdy zapewnia utrzymanie tysięcy planowych kursów i realizację prac. Z wielu efektów Krajowego Programu Kolejowego już korzystamy. Finansowanie ważnych społecznie i gospodarczo inwestycji umożliwiają znaczące środki z programów UE i budżetu państwa.

W ciągu ostatnich 5 lat zmodernizowaliśmy i wybudowaliśmy ponad 500 stacji i przystanków kolejowych. Wiele się udało, wiele także przed nami. Każdy miesiąc i każdy rok przynosi kolejne dobre wiadomości dla podróżnych. Taki był też rok 2020. Był on kolejnym krokiem na drodze do celu, którym jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Podróże w stolicy ułatwiają komfortowe przystanki, m.in. nowy przystanek Warszawa Powązki


Szybciej dojedziemy koleją ze stolicy nad Bałtyk. To dzięki systemowi ERTMS/ETCS poziomu 2 i wprowadzeniu na linii Warszawa – Trójmiasto prędkości 200 km/h. Najszybsze pociągi PKP Intercity pokonują trasę ze stacji Warszawa Centralna do stacji Gdańsk Główny w 2 h 32 min.

Brwinów - jeden ze zmodernizowanych przystanków na trasie z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego


Coraz bardziej atrakcyjna i dostępna kolej to efekt realizacji Krajowego Programu Kolejowego o wartości prawie 76 mld zł, którego nie zatrzymała pandemia koronawirusa. Realizujemy prace, ogłaszamy nowe przetargi i podpisujemy umowy, bo to proces ważny dla całej gospodarki. Na Mazowszu kolej oferuje coraz bardziej atrakcyjne podróże w aglomeracji warszawskiej oraz jeszcze krótsze przejazdy do Trójmiasta, w kierunku Lublina, Radomia i Białegostoku – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na warszawskiej linii obwodowej podróże ułatwiają nowe przystanki - Warszawa Powązki, Warszawa Koło, Warszawa Wola. Stworzenie węzła przesiadkowego z II linią metra umożliwiła Warszawa Młynów. Mieszkańcy Woli korzystają z nowych, bezpiecznych przejść przez tory. Zmodernizowana linia obwodowa uzupełniła układ komunikacyjny stolicy. Na Warszawie Gdańskiej lepszy dostęp do pociągów zapewnią dwie nowe kładki i schody ruchome w przejściu podziemnym.

Stacja Warszawa Gdańska – podróżni zyskają dogodniejszy dostęp na perony, będą dwie kładki, windy i schody ruchome (wizualizacja)


Pociągiem jedziemy najszybciej podróżując z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy. Na stacjach i przystankach zamontowano windy i odnowiono przejścia podziemne. O odjazdach i przyjazdach pociągów informuje nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Mieszkańcy zyskali dodatkowy dostęp do kolei dzięki budowie przystanku Parzniew.

http://www.grodzisk-warszawa.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają możliwości kolei w stolicy. Kluczową inwestycją jest przebudowa linii średnicowej w Warszawie. Przygotowaniem do tak dużego zadania była modernizacja linii obwodowej. Teraz zmienia się stacja Warszawa Gdańska i Warszawa Główna. Rozpoczęła sie już przebudowa stacji Warszawa Zachodnia, która po zakończeniu prac będzie funkcjonalnym węzłem przesiadkowym, dostosowanym do potrzeb wszystkich podróżnych.

Budowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą znacznie usprawniła podróże


Korzystne zmiany widać na trasie z Warszawy do Radomia. Korzystamy już z wygodnych i dostosowanych do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się peronów na stacjach i przystankach, m.in. w Piasecznie, Czachówku Południowym, Chynowie i Warce. Kolejne obiekty są w przebudowie. Ważnym elementem prac jest dobudowa drugiego toru między Warką a Radomiem. Dzięki temu zwiększy się przepustowość linii, czyli na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Będą także trzy nowe przystanki. Po zakończeniu prac, czas przejazdu pociągiem z Warszawy do Radomia skróci się o ponad godzinę.

Sprawniej i wygodniej jeździmy w kierunku Lublina. W Otwocku podróżni korzystają z nowych peronów i przejścia podziemnego. Stacja jest dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Między Pilawą a Otwockiem pociągi sprawniej jadą dwoma torami, a pasażerowie zyskali 8 bardziej dostępnych stacji i przystanków. PLK zmodernizują także odcinek od Warszawy Wschodniej do Otwocka. 11 przystanków zostanie przebudowanych, a zupełnie nowy powstanie przy ul. Wiatracznej. Dobudowa dwóch torów umożliwi rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Podróże będą sprawniejsze i krótsze. Podróż najszybszym pociągiem z Warszawy do Lublina zajmie ok. 90 minut.

http://www.warszawa-lublin.pl/

Na międzynarodowej trasie Rail Baltica z Warszawy do Białegostoku od grudnia pociągi regionalne znów zatrzymują się na nowych peronach przystanków Zaręby Kościelne, Kietlanka, Szulborze Wielkie. Na odcinku Sadowne – Czyżew składy kursują po dwóch zmodernizowanych torach. PLK zlikwidowały „wąskie gardło” – jednotorowy most na Bugu. www.rail-baltica.pl

Materiał oryginalny: Zmieniamy kolej na dobre na Mazowszu - Polska Times

Dodaj ogłoszenie