Zakupy 2019. Polacy polubili wina - nawet w małych sklepach pojawiają się więc specjalne regały z winem

AIPZaktualizowano 
Statystyczny Polak wypija zaledwie cztery litry wina rocznie, podczas gdy nasi sąsiedzi Niemcy aż 38 litrów, a Czesi 16 litrów. Nadrabiamy jednak szybko dystans. Tomasz Bolt/Polska Press
Rynek wina w Polsce rośnie w tempie około 9 proc. rocznie, a jego wartość w 2018 r. sięgnęła 3,1 mld zł. W sprzedaży tej kategorii produktowej na prowadzenie wychodzą sklepy małoformatowe. Ich udział w tym rynku wynosi już 36 proc. wobec 25 proc. w 2012 r. Dużą zasługę ma w tym Faktoria Win, którą do sklepów małoformatowych wprowadziła Grupa Eurocash. W jednym ze sklepów spożywczych w Kielcach pojawił się właśnie pięciotysięczny winny regał Faktorii Win.

– Kiedy wchodziliśmy na rynek z naszym projektem, Polacy spożywali średnio około trzech litrów wina stołowego na osobę rocznie, a głównym kanałem sprzedaży tego trunku były wówczas dyskonty, hiper- i supermarkety oraz sklepy monopolowe – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash, która jesienią 2013 r. udostępniła pierwszy winny regał z logo Faktorii Win. Dziś są one dostępne już w 5 tysiącach sklepów.

– Możemy powiedzieć, że zrewolucjonizowaliśmy rynek wina w Polsce. W 2012 r. udział sklepów małoformatowych w sprzedaży wina wynosił 25 proc.. Od debiutu Faktorii Win wzrósł aż do 36 proc.. Ostatnie lata pokazują również, że sklepy tego formatu notowały najwyższą dynamikę sprzedaży wina. W latach 2016-2018 było to blisko 15 proc. rocznie, wobec nieco ponad 3 proc. wzrostu, jaki notowały dyskonty. I choć nadal statystyczny Polak wypija zaledwie cztery litry wina rocznie, podczas gdy nasi sąsiedzi Niemcy aż 38 litrów, a Czesi 16 litrów, to bardzo cieszy nas fakt, że tego typu trunki coraz częściej kupuje w sklepie małoformatowym – dodaje Jacek Owczarek.

Faktoria Win to specjalne regały z bogatym wyborem win stołowych, które właścicielom sklepów detalicznych udostępnia Grupa Eurocash. Takie winne regały można znaleźć zarówno w sklepach zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych organizowanych przez Eurocash, takich jak Delikatesy Centrum, abc, Lewiatan, Euro Sklep czy Groszek, jak i w sklepach niezrzeszonych, a także na stacjach benzynowych czy lotniskach.

Wina na pięć okazji

Wina dostępne na regale Faktorii Win zostały podzielone na pięć okazji, w związku z którymi Polacy najchętniej kupują wino: Do posiłku, Na prezent, Na randkę, Relaks i Z przyjaciółmi. Każda obejmuje wyselekcjonowane wina różniące się od siebie smakiem, kolorem, aromatem i ceną. Asortyment Faktorii Win obejmuje obecnie około 200 pozycji w sprzedaży detalicznej.
– Nasza oferta win wpisuje się w aktualne trendy na rynku winiarskim w Polsce i zagranicą. Znaleźć w niej można między innymi popularne ostatnio wina wegańskie, bio i bezalkoholowe. Jako pierwsi na rynku testowaliśmy również sprzedaż wina w puszkach – mówi Karolina Kulinek-Łatka, dyrektor generalna Faktorii Win. Ważny element naszej oferty stanowią obecnie wina musujące, po które coraz częściej sięgają Polacy. Obserwując ten trend zdecydowaliśmy się na wydzielenie w ramach regału Faktorii Win specjalnej części poświęconej właśnie tym produktom – dodaje Kulinek-Łatka.

Oferta dla gastronomii

Faktoria Win rozwija ofertę dla branży HoReCA. Przykładem jest, dedykowany gastronomii, projekt Faktoria Win a’la carte. To wybór ponad 300 ekskluzywnych win z całego świata przeznaczonych specjalnie dla restauracji. W ramach Faktorii Win a’la carte dostępne są również wine bary i mobilne roll bary.

Ponad 60 proc. Polaków skorzysta na niższym PIT, zapowiedział 30 sierpnia w Sejmie premier Mateusz Morawiecki. Zgodnie z zapowiedziami zmiany mają obowiązywać już od 1 października 2019 r. Kliknij po prostu w ten tekst a poznasz szczegóły.

–Tworząc Faktorię Win a’la carte przeanalizowaliśmy rynek HoReCa i zdiagnozowaliśmy jak zmieniają się potrzeby konsumenckie. Opracowane w wyniku tych analiz rozwiązanie nie tylko wspiera restauratorów w skutecznej sprzedaży wina, ale pozwala im także na rozwijanie biznesu. W ramach Faktorii Win a’la carte oferujemy również wine bary i roll bary, które wpisują się w niesłabnącą modę na kluby i bary plenerowe. Biorąc pod uwagę specyfikę tych miejsc, zapewniamy profesjonalną aranżację przestrzeni i odpowiedni asortyment. Wcześniej uważnie przyglądamy się biznesowi restauratora, żeby zaproponować mu wybór ok. 10-20 optymalnych i komplementarnych pozycji produktowych. Dzięki stałemu monitorowaniu sprzedaży jesteśmy w stanie na bieżąco wprowadzać korekty asortymentu, podnosząc efektywność sprzedaży. W ramach współpracy z właścicielami takich barów, szkolimy barmanów i zapewniamy pomoc w promocji każdego obiektu – dodaje Karolina Kulinek-Łatka.

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Materiał oryginalny: Zakupy 2019. Polacy polubili wina - nawet w małych sklepach pojawiają się więc specjalne regały z winem - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

r
rzeszowiak

Nie lubie pic octu. Kazde wino do posilku to ocet !

Ocet akceptuje jedynie do galarety wieprzowej.

f
fifi

CIIEKAWE ILE BUTELEK ZA REKLAME ?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3