Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakończyła się kampania edukacyjna akcji "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty" realizowana w sieci Społem

organizator akcji
organizator akcji
Blisko 7 milionów klientów w prawie 1000 sklepach Społem, w czasie ostatnich sześciu tygodni, miało kontakt z kampanią edukacyjną realizowaną w ramach akcji "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty". Ostatecznie, przedsięwzięcie, mające na celu edukację konsumentów w zakresie patriotyzmu gospodarczego i ekonomicznego zakończyło się 4 grudnia.

Akcja "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty" prowadzona jest przez Stowarzyszenie PEMI od 2 lat. Ma ona na celu naukę polskich konsumentów w zakresie rozpoznawania polskich produktów, a także zachęcania ich do wybierania rodzimych wyrobów podczas zakupów. Ostatnia kampania w ramach akcji "590 powodów" polegająca na rozdystrybuowaniu materiałów edukacyjnych w 1000 sklepach Społem, było największym dotychczas przedsięwzięciem prowadzonym przez stowarzyszenie.

Kampania w sklepach polegała na umieszczeniu w widocznych miejscach - przy półkach, na witrynach i przy kasach - plakatów edukacyjnych, które w bardzo przystępny sposób tłumaczyły korzyści wynikające w kupowania rodzimych produktów. Dodatkowo dystrybuowane były ulotki, mające formę listy zakupów. Umieszczone na nich były informacje, ułatwiające konsumentom w ogóle rozpoznanie polskich produktów. Jak wskazują badania stowarzyszenia, przeprowadzone w zeszłym roku tylko połowa Polaków sprawdza i potrafi rozpoznać rodzimy produkt. Stąd też duży nacisk został położony i na ten akcent.

Ponadmiesięczna kampania w sklepach odbywała się m.in. na Podlasiu, Mazowszu, Warmii i Mazurach, Małopolsce, Wielkopolsce, Dolnym i Górnym Śląsku. Inicjatywa w największej pod kątem liczby sklepów i polskiej sieci handlowej Społem pierwotnie miała trwać do 22 października. Jednak w związku z dużym zainteresowaniem klientów, przedsięwzięcie zostało przedłużone o niemal 2 tygodnie. Zarówno organizatorzy akcji, Stowarzyszenie PEMI, jak i przedstawiciele partnerującego mu Społem, nie kryją swojego zadowolenia popularnością przedsięwzięcia.

- Od momentu uruchomienia kampanii dostaliśmy wiele sygnałów od konsumentów i firm, popierających przedsięwzięcie. Cieszy nas to, ponieważ nasze działania zostały zauważone i docenione. Duża część mediów podjęła temat, dzięki czemu mogliśmy otwarcie mówić i dyskutować czym jest patriotyzm gospodarczy i dlaczego warto kupować polskie produkty. Na tym zależy nam najbardziej i to jest nadrzędnym celem całego przedsięwzięcia "590 powodów" - mówi Mirosław Januszewski, prezes Stowarzyszenia PEMI.

Stowarzyszenie planuje w najbliższych miesiącach powtórzyć akcję w szerszym zakresie. Przygotowuje także nowe działania, mające na celu zwrócenie Polaków na polskie produkty.

Akcja "590 powodów" w sieci Społem, w liczbach:

6 - tyle tygodni trwała kampania w sieciach Społem

59 - taka liczba spółdzielni, zrzeszających sklepy w danym mieście lub regionie, zaangażowała się w kampanię prowadzoną przez sStowarzyszenie

83 - taka liczba materiałów na temat akcji pojawiła się w mediach

938 - tyle sklepów sieci Społem wzięło udział w miesięcznej akcji prowadzonej przez Stowarzyszenie PEMI

5 000 - taka liczba plakatów o formacie A2 zawisła we wszystkich sklepach

180 000 - tyle ulotek informacyjnych udało się rozdać konsumentom

7 000 000 - tylu klientów, według sieci Społem, miało kontakt z materiałami kampanii

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki