Zakończyła się kampania edukacyjna akcji "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty" realizowana w sieci Społem

  • Tygodnik Ostrołęcki

organizator akcji

Blisko 7 milionów klientów w prawie 1000 sklepach Społem, w czasie ostatnich sześciu tygodni, miało kontakt z kampanią edukacyjną realizowaną w ramach akcji "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty". Ostatecznie, przedsięwzięcie, mające na celu edukację konsumentów w zakresie patriotyzmu gospodarczego i ekonomicznego zakończyło się 4 grudnia.
 organizator akcji

Akcja "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty" prowadzona jest przez Stowarzyszenie PEMI od 2 lat. Ma ona na celu naukę polskich konsumentów w zakresie rozpoznawania polskich produktów, a także zachęcania ich do wybierania rodzimych wyrobów podczas zakupów. Ostatnia kampania w ramach akcji "590 powodów" polegająca na rozdystrybuowaniu materiałów edukacyjnych w 1000 sklepach Społem, było największym dotychczas przedsięwzięciem prowadzonym przez stowarzyszenie.

Kampania w sklepach polegała na umieszczeniu w widocznych miejscach - przy półkach, na witrynach i przy kasach - plakatów edukacyjnych, które w bardzo przystępny sposób tłumaczyły korzyści wynikające w kupowania rodzimych produktów. Dodatkowo dystrybuowane były ulotki, mające formę listy zakupów. Umieszczone na nich były informacje, ułatwiające konsumentom w ogóle rozpoznanie polskich produktów. Jak wskazują badania stowarzyszenia, przeprowadzone w zeszłym roku tylko połowa Polaków sprawdza i potrafi rozpoznać rodzimy produkt. Stąd też duży nacisk został położony i na ten akcent.

Ponadmiesięczna kampania w sklepach odbywała się m.in. na Podlasiu, Mazowszu, Warmii i Mazurach, Małopolsce, Wielkopolsce, Dolnym i Górnym Śląsku. Inicjatywa w największej pod kątem liczby sklepów i polskiej sieci handlowej Społem pierwotnie miała trwać do 22 października. Jednak w związku z dużym zainteresowaniem klientów, przedsięwzięcie zostało przedłużone o niemal 2 tygodnie. Zarówno organizatorzy akcji, Stowarzyszenie PEMI, jak i przedstawiciele partnerującego mu Społem, nie kryją swojego zadowolenia popularnością przedsięwzięcia.

- Od momentu uruchomienia kampanii dostaliśmy wiele sygnałów od konsumentów i firm, popierających przedsięwzięcie. Cieszy nas to, ponieważ nasze działania zostały zauważone i docenione. Duża część mediów podjęła temat, dzięki czemu mogliśmy otwarcie mówić i dyskutować czym jest patriotyzm gospodarczy i dlaczego warto kupować polskie produkty. Na tym zależy nam najbardziej i to jest nadrzędnym celem całego przedsięwzięcia "590 powodów" - mówi Mirosław Januszewski, prezes Stowarzyszenia PEMI.

Stowarzyszenie planuje w najbliższych miesiącach powtórzyć akcję w szerszym zakresie. Przygotowuje także nowe działania, mające na celu zwrócenie Polaków na polskie produkty.

Akcja "590 powodów" w sieci Społem, w liczbach:

6 - tyle tygodni trwała kampania w sieciach Społem

59 - taka liczba spółdzielni, zrzeszających sklepy w danym mieście lub regionie, zaangażowała się w kampanię prowadzoną przez sStowarzyszenie

83 - taka liczba materiałów na temat akcji pojawiła się w mediach

938 - tyle sklepów sieci Społem wzięło udział w miesięcznej akcji prowadzonej przez Stowarzyszenie PEMI

5 000 - taka liczba plakatów o formacie A2 zawisła we wszystkich sklepach

180 000 - tyle ulotek informacyjnych udało się rozdać konsumentom

7 000 000 - tylu klientów, według sieci Społem, miało kontakt z materiałami kampanii

Wideo

polecane: FLESZ: Zwierzęta na drodze - jak uniknąć wypadku?

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3