Nowy saab ma silny i zdecydowany wygląd bez względu na miejsce, z którego jest oglądany i nawiązuje do lotniczych tradycji tej firmy, np. podobne do stosowanego w lotnictwie wyświetlanie informacji na szybie (Pilot HUD) albo prędkościomierz o wyglądzie wysokościomierza.
Nowości technologiczne to także adaptacyjne oświetlenie (podwójne, inteligentne lampy ksenonowe Bi-Xenon Smart Beam), kontrola jazdy; podwozie Saab DriveSense z kontrolą tłumienia, trójstrefowa klimatyzacja; dynamiczne wspomaganie parkowania oraz zaawansowany system napędu na wszystkie koła.
Na początek nowy 9-5 wyposażony będzie w czterocylindrowy silnik diesla z turbodołado-waniem o mocy 160 KM, pojemności 2.0 litra oraz benzynową 2-litrową jednostkę z turbodoładowaniem o mocy 220 KM. Największy silnik 2.8 V6 turbo o mocy 300 KM dostępny będzie wyłącznie z systemem Saab XWD. Nieco później dojdą jeszcze dwa silniki: benzynowy 1.6 l z turbodoładowaniem o mocy 180 KM oraz 2-litrowy na bioetanol E85.
Kokpit jest wprawdzie tradycyjny, ale jego wykonanie już całkiem nowe. Głęboka centralna konsola opasuje kierowcę, przechodząc w główny wyświetlacz instrumentów, zwieńczony gustowną strefą wentylacji.
Stacyjkę samochodu, teraz w formie przycisku włączania i wyłączania, umieszczono pomiędzy przednimi siedzeniami, obok dźwigni zmiany biegów.
Oferta systemów audio-informacyjnych obejmuje najwyższej klasy system nagłośnienia Harman/Kardon surround oraz 8-calowy ekran dotykowy systemu nawigacji z twardym dyskiem na mapy drogowe i 10 GB miejsca na muzykę.
W oparciach przednich siedzeń umieszczono elementy sterowania audio i rozkładane ekrany, na których można oglądać filmy DVD.
źródło: Gazeta Pomorska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?