Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W nowym roku niestety nie będzie już tak słodko...

Renata Jasińska
Dziennikarka TO

Witajcie w nowym roku. Znów możemy sobie (albo komuś) coś obiecywać, planować, marzyć. Wiedzieliście, że najczęściej powtarzanym przez Polaków postanowieniem noworocznym jest zrzucenie zbędnych kilogramów? Jako społeczeństwo należymy do najgrubszych w Europie. Czy nam się tym razem uda dotrzymać tego postanowienia (tak, ja też mam taki plan)? Nie wiem.

Z pomocą może nam przyjść... rząd. Nie, nie, nie w postaci jakiegoś kolejnego 500 plus. Otóż gotowy jest pewien projekt Ministerstwa Zdrowia. Chodzi o przepisy wprowadzające nowy podatek od cukru. Resort Łukasza Szumowskiego chce, żeby dodatkowymi opłatami zostały objęte dosładzane napoje oraz te zawierające różnego rodzaju substancje pobudzające np. kofeinę czy guaranę. W zależności od długości składu i wachlarza zastosowanych słodkich dodatków podwyżka miałaby wynosić 70-80 gr za każdy sprzedawany litr.

Resort zdrowia liczy, że wyższe ceny zniechęcą Polaków do sięgania po tego typu słodkości, które cieszą się u nas wyjątkową popularnością. Według szacunków każdy z nas tygodniowo wypija średnio ok. 300 ml kolorowych, słodzonych napojów gazowanych. Tymczasem taka porcja może zawierać nawet 30 g cukru, czyli blisko 8 łyżeczek.

Czy to jednak sprawi, że Polacy przestaną kupować tego typu napoje? Ci, którzy chcą schudnąć, owszem, będa mieli dodatkową motywację. Myślę, że kilkadziesiąt groszy przegra jednak z naszymi przyzwyczajeniami i uzależnieniem od cukru. Podatek na pewno wzbogaci budżet państwa. Choć z drugiej strony, jeśli pozyskane w ten sposob środki pójdą na leczenie chorób wywołanych otyłością. to też jest jakiś plus...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki