Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Via Baltica. Odcinek Ostrów Mazowiecka - Podborze w remoncie. 3.01.2022 rozpoczęły się prace na S8. Zdjęcia

OPRAC.:
Milena Jaroszewska
Milena Jaroszewska
3 stycznia 2022 rozpoczęła się przebudowa liczącego 3,2 km odcinka drogi ekspresowej S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. To tu powstanie strategiczny, nowy węzeł Podborze, który połączy dwie drogi ekspresowe - S8 i S61.

Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, prace wiążą się z zamknięciem jezdni północnej na długości 3,2 km, po której odbywa się ruch z Białegostoku w kierunku Warszawy. Kierowcy pojadą w obu kierunkach po drugiej, południowej nitce S8.

Węzeł Podborze połączy S61 i S8

Tymczasowa organizacja ruchu i związane z nią utrudnienia mają bezpośredni związek z rozpoczęciem prac przy budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku Podborze - Śniadowo. Na pierwszy ogień idzie właśnie realizacja strategicznego węzła Podborze koło Ostrowi Mazowieckiej (woj. mazowieckie)

- czytamy na stronie GDDKiA.

Za dwa lata węzeł Podborze ma połączyć drogę S61 z istniejącą drogą ekspresową S8 Warszawa - Białystok. Wykonawca już rozpoczął prace - zaledwie 2 tygodnie po przekazaniu placu budowy i trzy po otrzymaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Przeczytaj też:

Ile będą trwać utrudnienia?

Po zamknięciu północnej jezdni S8 (pomiędzy węzłem Ostrów Mazowiecka Północ a istniejącym węzłem Podborze) kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w kierunku Warszawy i Białegostoku. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 60 km/h i zakaz wyprzedzania. Apelujemy o ostrożność i stosowanie się do oznakowania. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała tam praktycznie do końca trwania robót. W okresach wzmożonego ruchu utrudnienia mogą powodować istotne spowolnienie ruchu, a nawet zatory

- informuje GDDKiA.

Co się zmieni?

Skrzyżowanie drogi ekspresowej S8 z drogą ekspresową S61 będzie miało postać węzła typu WA „koniczyna”, z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Obecnie wykonawca rozpoczyna przebudowę północnej jezdni S8 na odcinku o długości ok. 3,2 km. W pierwszej kolejności ruszą rozbiórki, frezowanie starej nawierzchni oraz roboty związane z poszerzeniem jezdni S8 o jeden pas ruchu. Z tego powodu poszerzone zostaną także wiadukty nad torami kolejowymi.

Budowany fragment będzie miał nawierzchnię asfaltową i będzie przystosowany do najcięższego ruchu (kategoria KR7, nacisk na oś 11,5 t). Zgodnie z zapisami kontraktowymi to wykonawca wybierał rodzaj nawierzchni dla przyszłego odcinka S61. W ramach umowy powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału.

Oprócz wspomnianego węzła Podborze, powstanie jeszcze węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 677 (Ostrów Mazowiecka - Łomża). Przewidziano również rezerwę terenu pod dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) - Sulęcin Wschód i Zachód.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki