Jest to jeden z trzech ostatnich fragmentów, które nie miały wykonawcy. O jego budowę starało się aż osiem firm. Na ogłoszenie wykonawcy czekano od połowy listopada.
Budimex na realizację zadania ma 29 miesięcy, z wyłączenie okresów zimowych. W tym czasie musi zostać wykonana kompletna dokumentacja projektowa, muszą zostać uzyskane wszelkie wymagane uzgodnienia i zezwolenia konieczne do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Zakończenie prac jest zaplanowane na początek 2021 roku.
Wykonawców pozostałych dwóch odcinków: Szczuczyn – węzeł Ełk Południe (ok. 23 km) oraz węzeł Ełk Południe – węzeł Wysokie (ok. 20 km wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o długości ok. 4 km) dyrekcja ma wyłonić na przełomie lutego i marca. O wybudowanie obu fragmentów stara się sześć firm. Są to ostatnie odcinki, które nie mają wyłonionego wykonawcy. Koszt tej inwestycji to 2,092 mld złotych.
Od początku roku podpisano już dwie umowy z wykonawcami Via Baltiki. Chodzi o fragment od Ostrowi Mazowieckiej do Śniadowa oraz od Śniadowa do węzła Łomża Południe.
Z problemami boryka się najdłuższy fragment obwodnicy Łomży, odcinek od Łomża Zachód do węzła Kolno. Został wybrany wykonawca, ale jedna z firm się odwołała. Postępowanie przetargowe nadal trwa, a podpisanie umowy się przedłuża.
Zobacz też S61: Fragment trasy Via Baltica za 380 mln zł staje się rzeczywistością. Podpisano umowę z wykonawcą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?