Zapytaliśmy o to w biurze prasowym spółki kolejowej Polskie Linie Kolejowe.
- PKP Polskie Linie Kolejowe SA zwróciły się do spółki Energa z zapytaniem o dalsze plany rozbudowy elektrowni i harmonogram prac. Informacja ze strony tej spółki będzie przesłanką do podjęcia decyzji o dalszym losie prac. Całkowity koszt realizacji robót na linii 29 Tłuszcz-Ostrołęka określony został na kwotę 200 mln zł - poinformował nas Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Z odpowiedzi nie wynika wprawdzie wprost, że PLK przerwie inwestycję, ale skoro pyta Energę o budowę bloku energetycznego to oczywiste jest, że właśnie od tego uzależnia dalszy remont linii Ostrołęka-Tłuszcz.
Remont, który już się rozpoczął i, w ramach którego, sporo już zrobiono. Jak poinformował nas Maciej Dutkiewicz w roku 2012 prowadzone są prace za 11,7 mln zł.
Są one realizowane w systemie projektuj-buduj, a ich zakres obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót:
- kompleksowa wymiana nawierzchni na długości 9,098 km
- prace budowlane na 5 obiektach inżynieryjnych i 5 przejazdach
- prace budowlane w obrębie peronów na p.o. Jarzębia Łąka oraz Grzegorzewo.
Ze względu na spory ruch pociągów towarowych do Ostrołęki, PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały trasę objazdową przez Ostrów Mazowiecką i Małkinię. Kosztem ok. 10 mln złotych wymieniono część nawierzchni torów i przygotowano urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Linia kolejowa między Ostrołęką a Ostrowią Mazowiecką nie była używana od ponad 10 lat. Prace wykonane na tej linii pozwoliły utrzymać ruch pociągów towarowych, zaopatrujących m.in. elektrownię w Ostrołęce i innych odbiorców towarów działających np. w Łomży.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?