Testujemy Forda Mondeo Titanium Hybrid. Wnioski? Ten samochód to ekonomia i wygoda

Artykuł sponsorowanyZaktualizowano 
Coraz więcej producentów samochodów decyduje się na zastosowanie w swoich autach napędu hybrydowego. Także Ford. Jak wypada na testach Ford Mondeo Titanium Hybrid?

Idea napędu hybrydowego jest prosta: taki samochód ma być dwa razy „eko”, czyli być ekonomiczny, i ekologiczny. Gwarantuje to połączenie silnika spalinowego z jednostkami elektrycznymi. Dzięki temu auta takie są mniej szkodliwe dla środowiska i – co istotne dla naszego portfela – mniej spalają, zwłaszcza w mieście. Ten drugi argument najczęściej przemawia do polskiego kierowcy.

Z zewnątrz Ford Mondeo Titanium Hybrid nie ustępuje w niczym pozostałym produktom Forda, który zdążył już nas przyzwyczaić do elegancji, nowoczesnej i zgrabnej sylwetki swoich samochodów. Wnętrze także nie pozostawia wiele do życzenia. Poszczególne elementy dobrze do siebie pasują, są solidne, a w środku jest przestronnie: nie tylko z przodu, ale też i z tyłu. Kierowcy z pewnością rzuci się w oczy bogata w różne wyświetlacze deska rozdzielcza. To wszystko ze względu m.in. na napęd hybrydowy: dzięki nim wyczytamy informacje m.in. o zużyciu energii elektrycznej, wykorzystaniu silnika spalinowego oraz elektrycznego czy hamowaniu silnikiem. To dobre rozwiązanie: kierowca jest na bieżąco z ekonomią pracy auta.

Wygląd wyglądem, ale dla przeciętnego kierowcy liczy się przede wszystkim komfort i ekonomia jazdy. Obie wypadają na korzyść Forda Mondeo Titanium Hybrid. Auto prowadzi się wygodnie, także dynamiczna jazda jest płynna: w samochodzie zastosowano bezstopniową skrzynię biegów eCTV. Silnik pracuje cicho a napęd hybrydowy sprawdza się w 100 procentach. Szczególnie widać to na przykładzie jazdy w mieście, podczas której większość trasy pokonamy na prąd. Silnik spalinowy towarzyszy nam wówczas jedynie od czasu do czasu. Informację o tym, kiedy się włącza, możemy wyczytać z jednego ze wspomnianych wyświetlaczy znajdujących się na desce.

Pojemność silnika Forda Mondeo Titanium Hybid wynosi 2.0, a moc 187 KM. To gwarantuje dynamiczną jazdę. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi natomiast 9,2 sekundy. A jak wygląda sprawa związana ze spalaniem? Ford deklaruje spalanie w cyklu miejskim 2,8 l/100 km a poza miastem – 5,0. Średnie zużycie wynosi więc 4,2. Oczywiście katalogowa deklaracja spalania – tak jak w przypadkach wielu innych samochodów – nieco odbiega od rzeczywistości, ale koniec końców to i tak mocna strona Forda Mondeo Titanium Hybrid. Dodajmy też, że deklarowana emisja CO2 wynosi 99 g/km.

Na wysokie oceny zasługują też nadwozie i podwozie. Wiadomo, polskie drogi kierowców nie rozpieszczają, dlatego każdemu zależy na wygodnej jeździe po nierównej, dziurawej nawierzchni. W Fordzie Mondeo Titanium Hybrid zawieszenie jest jednak wykonane na tyle profesjonalnie, że gwarantuje komfortową jazdę także po drogach, które pozostawiają wiele do życzenia.

Ford zadbał też o to, aby zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Z myślą o tym wprowadził do swojego auta m.in. system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, czujniki parkowania z przodu i tyłu, system monitorowania ciśnienia w oponach, system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami albo pieszymi lub ten wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu. Za takie rozwiązania należy się duży plus.

W aucie zastosowano oczywiście tempomat oraz technologię regeneracyjnego hamowania, dzięki czemu energia tracona podczas hamowania jest odzyskiwana i zamieniana na energię elektryczną. A i tarcze oraz klocki mniej się niszczą. Hamowanie silnikiem to duża zaleta Forda Mondeo Titanium Hybrid. Jeśli nabierzemy odrobinę wprawy, możemy w ogóle nie korzystać z hamulców tarczowych.

Dodatkowo samochód wyposażono w nowoczesny system Smartgauge z funkcją Brake Coach, czyli instruktora hamowania, oraz w układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach. Wprowadzono również najnowszą generację reflektorów, wykorzystującą tylko diody LED: Ford Dynamic LED. Podczas jazdy reflektory dostosowują zasięg wiązki świetlnej i swój kształt do otoczenia.

Na koniec warto dodać, że kupimy go w całkiem przystępnej cenie. Cena katalogowa wynosi 130 500 zł. Kupując go jednak teraz w salonie Oldar w Ostrołęce, możemy liczyć na promocję w wysokości 10 450 zł – zapłacimy więc za niego 120 050 zł.

Szczegółową ofertę związaną z Fordem Mondeo Titanium Hybrid poznacie w Oldarze w Ostrołęce. Oldar jest jedynym autoryzowanym dealerem forda na północno-wschodnim Mazowszu.

Oldar
I Armii Wojska Polskiego 7B
07-410 Ostrołęka
Tel.: 668 442 982, 668-442-981
Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku 8-17, sobota 9-14

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3