Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Testujemy Forda Mondeo Titanium Hybrid. Wnioski? Ten samochód to ekonomia i wygoda

Artykuł sponsorowany
Coraz więcej producentów samochodów decyduje się na zastosowanie w swoich autach napędu hybrydowego. Także Ford. Jak wypada na testach Ford Mondeo Titanium Hybrid?

Idea napędu hybrydowego jest prosta: taki samochód ma być dwa razy „eko”, czyli być ekonomiczny, i ekologiczny. Gwarantuje to połączenie silnika spalinowego z jednostkami elektrycznymi. Dzięki temu auta takie są mniej szkodliwe dla środowiska i – co istotne dla naszego portfela – mniej spalają, zwłaszcza w mieście. Ten drugi argument najczęściej przemawia do polskiego kierowcy.

Z zewnątrz Ford Mondeo Titanium Hybrid nie ustępuje w niczym pozostałym produktom Forda, który zdążył już nas przyzwyczaić do elegancji, nowoczesnej i zgrabnej sylwetki swoich samochodów. Wnętrze także nie pozostawia wiele do życzenia. Poszczególne elementy dobrze do siebie pasują, są solidne, a w środku jest przestronnie: nie tylko z przodu, ale też i z tyłu. Kierowcy z pewnością rzuci się w oczy bogata w różne wyświetlacze deska rozdzielcza. To wszystko ze względu m.in. na napęd hybrydowy: dzięki nim wyczytamy informacje m.in. o zużyciu energii elektrycznej, wykorzystaniu silnika spalinowego oraz elektrycznego czy hamowaniu silnikiem. To dobre rozwiązanie: kierowca jest na bieżąco z ekonomią pracy auta.

Wygląd wyglądem, ale dla przeciętnego kierowcy liczy się przede wszystkim komfort i ekonomia jazdy. Obie wypadają na korzyść Forda Mondeo Titanium Hybrid. Auto prowadzi się wygodnie, także dynamiczna jazda jest płynna: w samochodzie zastosowano bezstopniową skrzynię biegów eCTV. Silnik pracuje cicho a napęd hybrydowy sprawdza się w 100 procentach. Szczególnie widać to na przykładzie jazdy w mieście, podczas której większość trasy pokonamy na prąd. Silnik spalinowy towarzyszy nam wówczas jedynie od czasu do czasu. Informację o tym, kiedy się włącza, możemy wyczytać z jednego ze wspomnianych wyświetlaczy znajdujących się na desce.

Pojemność silnika Forda Mondeo Titanium Hybid wynosi 2.0, a moc 187 KM. To gwarantuje dynamiczną jazdę. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi natomiast 9,2 sekundy. A jak wygląda sprawa związana ze spalaniem? Ford deklaruje spalanie w cyklu miejskim 2,8 l/100 km a poza miastem – 5,0. Średnie zużycie wynosi więc 4,2. Oczywiście katalogowa deklaracja spalania – tak jak w przypadkach wielu innych samochodów – nieco odbiega od rzeczywistości, ale koniec końców to i tak mocna strona Forda Mondeo Titanium Hybrid. Dodajmy też, że deklarowana emisja CO2 wynosi 99 g/km.

Na wysokie oceny zasługują też nadwozie i podwozie. Wiadomo, polskie drogi kierowców nie rozpieszczają, dlatego każdemu zależy na wygodnej jeździe po nierównej, dziurawej nawierzchni. W Fordzie Mondeo Titanium Hybrid zawieszenie jest jednak wykonane na tyle profesjonalnie, że gwarantuje komfortową jazdę także po drogach, które pozostawiają wiele do życzenia.

Ford zadbał też o to, aby zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Z myślą o tym wprowadził do swojego auta m.in. system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, czujniki parkowania z przodu i tyłu, system monitorowania ciśnienia w oponach, system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami albo pieszymi lub ten wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu. Za takie rozwiązania należy się duży plus.

W aucie zastosowano oczywiście tempomat oraz technologię regeneracyjnego hamowania, dzięki czemu energia tracona podczas hamowania jest odzyskiwana i zamieniana na energię elektryczną. A i tarcze oraz klocki mniej się niszczą. Hamowanie silnikiem to duża zaleta Forda Mondeo Titanium Hybrid. Jeśli nabierzemy odrobinę wprawy, możemy w ogóle nie korzystać z hamulców tarczowych.

Dodatkowo samochód wyposażono w nowoczesny system Smartgauge z funkcją Brake Coach, czyli instruktora hamowania, oraz w układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach. Wprowadzono również najnowszą generację reflektorów, wykorzystującą tylko diody LED: Ford Dynamic LED. Podczas jazdy reflektory dostosowują zasięg wiązki świetlnej i swój kształt do otoczenia.

Na koniec warto dodać, że kupimy go w całkiem przystępnej cenie. Cena katalogowa wynosi 130 500 zł. Kupując go jednak teraz w salonie Oldar w Ostrołęce, możemy liczyć na promocję w wysokości 10 450 zł – zapłacimy więc za niego 120 050 zł.

Szczegółową ofertę związaną z Fordem Mondeo Titanium Hybrid poznacie w Oldarze w Ostrołęce. Oldar jest jedynym autoryzowanym dealerem forda na północno-wschodnim Mazowszu.

Oldar
I Armii Wojska Polskiego 7B
07-410 Ostrołęka
Tel.: 668 442 982, 668-442-981
Godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku 8-17, sobota 9-14

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki