Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Terminal płatniczy w firmie zwiększa obroty

kb
Terminal płatniczy w firmie zwiększa obroty
Terminal płatniczy w firmie zwiększa obroty
Terminal to zyskowna inwestycja. Nie tylko dlatego, że klient płacący kartą wydaje pieniądze o wiele chętniej niż ten, który wyjmuje je z portfela.

Większość Polaków ma w portfelu jedną kartę. Niektórzy dwie albo i trzy. Bo tak jest wygodniej (nie trzeba się martwić, czy mamy przy sobie wystarczającą sumę pieniędzy) i bezpieczniej (nie trzeba uważać na złodzieja). Gdy dodamy do tego inne zalety karty (możliwość zaciągnięcia w banku czasowo nieoprocentowanego kredytu, ubezpieczenie, rabaty), nie ma co się dziwić, że w Polsce z roku na rok wydaje się coraz więcej kart. W związku z tym rośnie też popularność obrotu bezgotówkowego.
Kartami płatniczymi posługuje się już ponad 20 milionów Polaków. Przybywa też osób, które z pełną świadomością robią zakupy czy zamawiają usługi właśnie w tych punktach, które akceptują karty płatnicze.

Terminal POS (skrót od angielskiego point of sale) to urządzenie służące przede wszystkim do akceptowania kart płatniczych. Może też jednak na przykład doładowywać telefony komórkowe na kartę, a nawet pełnić funkcję bankomatu, który wypłaca gotówkę. Trzeba mieć jednak świadomość, że wprowadzenie i obsługa takiego systemu przyjmowania płatności wiąże się z wydatkami.

Ile to kosztuje?

Niestety, nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, z jakimi kosztami wiąże się dla przedsiębiorcy decyzja o zamontowaniu terminalu płatniczego. Bo nie ma sztywnego cennika na tego typu usługi. Ceny ustala się w rozmowach z danym agentem rozliczeniowym. Trzeba jednak mieć świadomość, że końcowa wysokość kwoty wiąże się z opłatami za wydzierżawienie urządzenia, jego rodzajem (może być na przykład bezprzewodowy), koniecznością korzystania z połączeń telefonicznych.
Najbardziej odczuwalna dla kieszeni jest jednak wysokość prowizji, czyli procent potrącany od każdej transakcji.
Ale uwaga, wysokość prowizji również ustalana jest z danym agentem rozliczeniowym. Stawki uzależnione są np. od:

  • wysokości deklarowanych lub rzeczywistych obrotów,
  • branży, w jakiej działa firma,
  • lokalizacji,
  • zakresu usług, jakie będą świadczone przy użyciu urządzenia.

Ponieważ nie ma cennika usług, wybór najatrakcyjniejszej propozycji polega na rozmowach z agentami rozliczeniowymi. Ale uwaga, warto wiedzieć, że w ostatnim czasie wysokość prowizji jest bardzo gorącym tematem, na który dyskutują między innymi organizacje zrzeszające przedsiębiorców z branż handlowych oraz usługowych. Te rozmowy zaowocowały m.in. pojawieniem się nowych, atrakcyjniejszych propozycji skierowanych właśnie do firm z sektora handlu i usług.

Dlatego, jeśli zdecydujesz się na współpracę z podmiotami obsługującymi transakcje bezgotówkowe, zainteresuj się nowościami na rynku. Możesz nie tylko zaoszczędzić na prowizjach transakcyjnych, ale mieć też dodatkowe korzyści, także finansowe. Zawsze opłaca się poznać oferty różnych agentów rozliczeniowych. Pytaj nie tylko o wysokość prowizji i miesięczne opłaty za korzystanie z systemu, ale również na przykład o czas, po którego upływie pieniądze z transakcji wpłyną na Twoje konto. Pamiętaj: możesz negocjować jak najkorzystniejsze warunki.
Transakcje bezgotówkowe wiążą się z koniecznością ponoszenia różnych kosztów – i to właśnie one najczęściej zniechęcają przedsiębiorców do tego rodzaju inwestycji. Warto sobie jednak uświadomić, że taki sposób rozliczania się z klientem ma wiele zalet.

I tak bezgotówkowy system przyjmowania płatności przynosi między innymi takie korzyści:

  • zwiększa obroty – możliwość akceptowania kart płatniczych zwykle przyczynia się do wzrostu obrotów firmy (według danych organizacji płatniczych może sięgać nawet 30 procent);
  • przyciąga klientów – bo jak tłumaczyliśmy: coraz więcej osób poszukuje punktów akceptujących płatności kartą;
  • buduje wizerunek firmy jako tej, która jest nowoczesna, otwarta, ułatwiająca klientom życie – punkt handlowy lub usługowy przyjmujący płatności za pomocą kart uznawany jest za bardziej przyjazny;
  • ogranicza ryzyko utraty gotówki – mniejsza liczba rozliczeń gotówkowych sprawia, że w przypadku ewentualnego włamania lub napadu zmniejsza się skala związanych z nimi strat finansowych. Mniejsze jest również prawdopodobieństwo związane z przyjęciem fałszywych banknotów czy monet;
  • ogranicza koszty związane z odprowadzaniem utargów do banku – im mniej gotówki w kasie, tym rzadziej trzeba ją konwojować.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Terminal płatniczy w firmie zwiększa obroty - Kurier Poranny

Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki